tirsdag 10. august 2010

Kataloglansering i Sogn hageby..

I går ble Ikeakatalogen for 2011 sluppet med brask og bram. Reklamefolk, mote og trendjournalister var tilstede på dette store reklamejippoet som avholdes hver høst. Vi ble ønsket velkommen av jazzband, brød med rabarbrasyltetøy og rabarbrasaft...Arrangementet var passende nok lagt til Sogn hageby. Konseptet i år handlet nemlig om å rydde plass til hverdagen. Det ble hevdet at nordmenn stadig bor trangere og 3 av disse fantastiske miniputthusene i hagebyen var pusset opp og innredet av Ikea for anledningen.




Etter en trommefanfare avdukes årets katalogen for 2011 av administrerende direktør i ikea Norge
Jeg tar dere herved på med en vandring gjennom hagebyen. Her har Ikea hengt noen gullkorn i et tre..
Firbent innbygger som nok lurte på hvor alle menneskene plutselig kom fra..
Ikea har fått med seg at det herjer en vimpelfeber der ute..



Jeg ble forelsket i dette bitte lille huset som visstnok er bebodd av en 4 barnsfamilie på sommeren.


Nyhet på Ikea er lekematen i stoff og borrelås. Her kan ungene legge på hvilket pålegg de vil :)





Ikea har alltid hatt flinke stoff-designere og for øyeblikket ønsker jeg meg mange av disse herlige fargene her hjemme også. Her er det sydd krakker/puffer av stoff i Lotta Kühlhorns design .
Jeg leser alltid Ikeakatalogen med stor interesse og gledet meg selvfølgelig til årets utgave. Kanskje ikke så mye nytt? Fargene i år er lik foregående år. Grått er vel alltid trygt og slår aldri feil, men jeg var i hvertfall glad for å oppdage at de har plukket fram 80-tallets pasteller oppe i det hele. Det lanseres blant annet kjøkkendører i rosa. Da jeg hørte det var det først med skrekkblandet fryd, men de har funnet fram til en skjønn rosafarge, nesten lyngfarge som jeg mer enn gjerne ville hatt i mitt kjøkken. Vi har allerde skapstammene så noen stor utgift ville det ikke blitt..Blir det rosa kjøkken i høst tro? Det ble i hvertfall en veldig hyggelig dag i Sogn hageby. Ikke minst på grunn av møtet med en del andre bloggere som dukket opp etterhvert. Jeg kjenner allerede trivelige Solveig og Fru Pink fra flere arrangement. Lena og Julie kjenner jeg godt til gjennom bloggingen, På ettermiddagen dukket det flere bloggere opp. Jentene fra bloggen Avdelingen, bloggeren bak Fargebarn, Huset på planen og nydelige Therese i Fjellrosa som jeg jo kjenner fra før. Signe i bloggen Resignert fikk vi også såvidt hilst på. Veldig koselig å treffe dere alle sammen jenter :)
Her er altså blekka som alle har ventet på. Ikeakatalogen 2011.

15 kommentarer:

Haust sa...

Det såg då fantastisk koseleg ut! Artig måte å presentere katalogen på! :)

God onsdag!

Betty sa...

Hej HUSET VED BEKKEN!

Jeg vil bare lige sige, at efter jeg i et stykke tid, har kigget ind på din blog, har jeg nu tilmeldt mig som fast læser. Jeg synes bare det er så dejlig og inspirerende blog. Jeg selv er nystartet blogger, og er så småt ved, at komme i gang.

Hilsen fra Betty

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Oj oj, så spennende!!! Så koselig at det var lagt til en hageby..pleier å være i den store idrettshallen ved siden av IKEA har jeg sett før...
Rosa dører høres morsomt ut :)

Flott innlegg under her også!!! Mange spennende bøker..

Klem fra Stine

Allis i Eventyrland sa...

Oh, den lekematen var kul! Dette skal jeg jammen tipse videre om til barnehagen jeg jobber i! :)

(sandra) Nichitah sa...

Hurra ^^ gleder meg til å se den i posten :))

Lappeline ♥ sa...

Ser spennende ut ....gleder meg ny katalog..
Ha en fin kveld

Klem

Kathrine 'Glimt' sa...

mmmm.. deilig smakebit ! :))
Vi har bestemt oss for å flytte - da skal jeg jammen slå et slag for rosa dører på vårt nye kjøkken !! :D

Tøvsjur sa...

Oi heldige dæi som fikk være med på detta da!
For en fantastisk måte presangtere den nye katalogen på!
Likte lekematen veldig godt, de må nok kjøpes:)

smileull sa...

Aiai, det så moro ut å være med der! Enig i at det var et fint hus. Ikea er alltid inspirerende på oppbevaring først og fremst, etter min mening, og hvem trenger ikke litt real oppbevaring iblant...? :)

mimmi-leone sa...

Alltid like artig å titte i Ikea sin katalog.

Gleder meg til jeg får min,mye inspirasjon.
må ta en tur dit igjen snart.

Klem fra Mimmi-Leone

Ida sa...

HERLIG innlegg.. du har virkelig fått frem kremen av lanseringen !!! Nydelige bilder.. og sukk.. jeg følte meg så truffet.. jeg er ryddefrik nummer en .. haha.. ja, hvem vil ha meg ?? *griiiine* Hehe.. har heldigvis mann og barn, så da får jeg fortsette i min lille ryddige verden som jeg vil ;-D

Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for å ha slaktet Ikea katalogen etter å ha sett på bildene hos deg.. tror jammen jeg skal ta en ekstra titt å sette pris på godbitene fremfor å henge meg opp i alt det mindre fine de forventer at folk skal kjøpe ;-D

klem fra Ida

Huset på Planen sa...

Hei Kardemomme! Takk for sist, det var veldig koselig å treffe deg. Gratulerer med nominasjon i Dagbladets konkurranse, det var vel fortjent!

[kjøkkentjeneste] sa...

Spesielt desserten synes jeg var god. :)

Brigg sa...

Hei Kardemomme! Skulle så gjerne vært i hagebyen med dere altså. Hilst på dere alle. Bor litt feil av og til. Men jeg kommer til oslo om ikke lenge og da må vi treffes:-)

Jeg bruker Picasa til å lage kollasje. Superlett! store bilder styrte jeg også med en stund. tror jeg brukte denne: http://somminedagerer.blogspot.com/2008/11/hvordan-lage-store-bilder-i-bloggen.html

Lykke til! Nå øspøser det her, men værmedling lover sol i helgen. Jeg håper det. Da skal vi nyte tysklandsbesøk og båtliv. Fin helg til deg kardemomme!

ABE sa...

Det var veldig koselig å hilse på deg Kardemomme. Du tok noen riktig flotte bilder på festen synes vi.