torsdag 19. august 2010

Små glimt av interiøret her hjemme..



Jeg sliter litt med å lage innlegg i den nye versjonen av blogspot. Teksten og bildene vil ikke justeres som jeg planlegger, men håper dette er et forbigående problem.Kanskje er det meg som ikke trykker på de rette knappene enda.. Her følger i ihvertfall noe små glimt av mine favoritter her i huset. Sort/hvitt blir jeg aldri lei, men sper gjerne på med noen knallsterke farger i det hele. Må passe på å takke for alle de hyggelige kommentarene og tipsene i innlegget under. Jeg skal prøve en ny oppskrift så snart en anledning byr seg ,og samtidig skal jeg huske på tipsene jeg fikk om sprøyting  før steking, hviletid, og banking under brettet for å få den rette fasongen.

31 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Sikken nogle lækre ting du har til dit hjem.
Jeg planlægger også at prøve at lave macaroons. Mums. Læste lige de råd d har fået. Det skal jeg huske.
God dag
M

Skjerstad sa...

Hei :)
Så fine ting du har :) Er det manokopper de heter ? Jeg har iallefall veldig lyst på de , synes de er superfine !

Garsdal sa...

Du har så mange fine sager.
Hver gang jeg ser din sorte lampe, bliver jeg en lille smule misundelig:-)

Sukkertøy for øyet sa...

..Jeg kjenner meg igjen.
Er vel et par måneder siden nå at jeg byttet mal på bloggen min..Jeg holdt på å begynne å grine..hahha..fikk ikke til noenting. Men..Når man lærer seg strørrelser og sånn som passer går alt som en lek..
Tar bare liiiiiiiitt tid*sukke*

Skjønne detaljer fra hjemmet ditt..
Den sorte lampen er bare så lekker..
Nydelig..

(eddas) sa...

Hei sveis:)
Flotte bilder av ditt interiør....
Bloggen er jo kjempefin....jeg vil også gjerne ha to slike kolonner...
har du forklaringen til meg?:)
Kos deg og nyt dagen søte du...
eddaKlemmer

Bente sa...

Hei Kardemomme - så mange fine ting - viktig å ha noe godt å hvile øynene på i hjemmet sitt. Marimekko er alltid stilig - vi har det stoffet (også sort/hvitt, men småblomstret)som et lite forheng foran et manglende kjøkkenskap. Kubestaken er utrolig lekker - så enkel, men likevel så genial - en slik kunne jeg også godt tenkt meg - må alltid stå lenge å se på den når jeg er enten på Illums eller Norway Design.
Mye fint, Kardemomme - ha en flott helg:)
Klem fra Bente.

Veronika Mikkelborg sa...

Du lager fine innlegg likevel du:) enkelt og fint med sort og hvit! prøver meg litt med farger selv, men kommer alltid tilbake til det enkle:)

Unknown sa...

Åh hvor er det bare lækre billeder og har mange af de samme ting og ELSKER dem:)

Hilsner Vicki

Lotten sa...

Mm vilka härliga glimtar du bjuder på! Hoppas att det snart löser sig med redigeringen... Jag kan ju säga att jag inte är helt vän med blogspot än ;-)

Kraam Lotten

Tulip sa...

Mye flott du har! Lampa nederst var bare kjempefin:)

Klem klem

Hasigamas mamma sa...

Mange fine detaljer fra heimen :) Og lekkert med noen fargeklatter...
Fikk forresten veldig lyst på makroner.... :)
KLem
Lise

Differentia sa...

Godaften Kardemomme!

Sort/hvidt med kulørte farveklatter går man aldrig fejl af! Det er samme stil her i huset.

Det er nogle utrolig flotte billeder, Kardemomme, og så flot de er sat op!
Det ser meget professionelt ud!

Knus fra Mette

Unknown sa...

Nice!!

Likte spesielt godt Wiinbladskåla ♥
Fant lik, men med annet bilde i Danmark i sommar.
Love it!!!

elisabeth sa...

åhh.. den fine lysestaken, hvor er den fra? Jeg har sett den så mange ganger, men uten at det har stått hvor den er fra i ulike reportasjer. Står høyt på ønskelisten ♥

Ingrid - Fjeldborg sa...

God aften!
Synes innleggene dine ser fine ut, jeg? Fine collager har du fått til også:)
Jeg blir heller aldri lei sort/hvitt, og nå som høsten er i anmars har jeg fått en sterk trang til å spille ut det sort/hvite litt mer her hjemme. Dog ikke uten noen fargeinnslag... så klart!
Makronene i forrige innlegg ser nydelige ut, forresten.

God natt til deg;)
Klemmer fra Ingrid

TUSEN VASER sa...

Älskar porslinfatet. Jag fick två i bröllopspresent. Leilas böcker är också trevliga.

HannasHörna sa...

Hej!

Vilka fina foton och vilka härliga detaljer ni har...

De knalliga formarna var finfina!

Ellen sa...

Herlige bilder fra interiøret ditt:)Så kjedelig at du ikke får bloggen til å oppføre seg!Jeg blir helt gal når datamaskinen ikke hører etter, det er en stor kilde til frustrasjon her i heimen.Noen ganger kommer Admiralen inn på kjøkkenet hvor jeg sitter og blogger og ser på med med rynkede øyebryn.Da har jeg vært sint på PC'en, og når jeg blir sint på den så blir jeg høylydt!Ganske dumt å bli sint på livløse ting, for de gir i grunnen blaffen i hvor sint man blir.
Håper det løser seg:)
Ha en fin kveld!!

Kardemomme sa...

Elisabeth: Lysestaken heter Kubus og er designet av den danske arkitekten Mogens Lassen. Jeg kjøpte min på Illums Bolighus i København, men tror du får kjøpt den på Illum i Oslo også. Den er en favoritt her hjemme :)Ha en fin helg! klem fra Kardemomme :))

Marigrafen sa...

Masse fine bilder, du må ha det så fint! God helg. :)

PS. Du har ommøblert fint på siden din ;)

Kaspara sa...

Heisan Kardemomme¨
Jeg liker ALT, absolutt alt på denne flotte collagen!!!
Måtte jeg velge en ting ble det Dell-lampen. Jeg har ønsket meg en Dell siden tidenes morgen.
Men Manokrusene/skålene, akk så fine og Marimekko vil vi elske hele livet. Ikke sant?
Arne Jacobsen stolen din ble altså så utrolig stilig sortmalt, fikk mer karakter på en måte.
Det ser forøvrig fantastisk flott ut med slike collager, og nå haler jeg inn mannen min på arbeidsrommet snart og bønnfaller han å innvie meg i dette.
Ha en super helg hele familien!
Klem fra Kaspara

barnigjendesign sa...

Hei Kardemomme!
Dette var jo bare lekkert. Svat/hvitt holder seg. Det er lurt å satse på de fargene på de dyre tingene, så kan man heller bytte ut småting i "motefargene".
Jeg hadde veldig mye svart/hvitt for 10-15 år siden og en kommentar fra min svigersønn for ca 15 år siden var: "Når Marie og jeg flytter sammen, skal vi ikke ha noe svart/hvitt designerhjem, hos oss skal det være koselig. Han har nok forandret smak på disse årene, dessuten har han ikke så mye han skulle ha sagt om interiør. "Menn og gutter har ikke stemmerett" sier min datter.
Klem og god helg!

Marie sa...

Herilige bilder.Jeg har veldig dilla på svart/hvit/gul kombinasjonen om dagen.
~ God helg ~

Elisabeth sa...

Takk for svar :) da er den på ønskelisten med et navn, ikke bare en forklaring!

God helg!

Kaylovesvintage sa...

guess I should bring some more black in to my house

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej Kardemomme
Sikke en lækker opsætning, det sort/hvide billeda af aben, sammen med dine super lækre sort/hvide ting og de der skønne farveklatter.
Ret tjekket!!
Stine:)

IfraLahell sa...

Så flott bloggen har blitt nå Bendedicte. Det gjør seg virkelig med store bilder. Og så fine bilder også :) Mange ting jeg sikler over her ja.. Godt å høre at du følte at tipsene var nyttige. Jeg har fått en haug med tips av Sol i helgen og kjenner at jeg får sååå lyst til å ta bilder når jeg lærer nye ting. Makro objektiv står på ønskelista etter denne helgen. Som forøvrig var helt herlig. Dere skulle ha vært der. Heldigvis kommer det helt sikkert flere anledninger til å møtes. Håper du har hatt en deilig helg. Makronenen så forresten helt nydelige ut. Har prøvd meg på dette tidligere og det ble fiasko med stor F.... lagde de for hånd vet du, hadde sikkert blitt helt supre om jeg hadde hatt en blå kjøkkenhjelp....hihi :) Stor klem Julie

me sa...

Så fine bilder :) Jeg ønsker meg også mano kopper, hver gang jeg ser dem i butikker så må jeg bare holde en :)

Pafrika Og Belkini sa...

Kjempefine bilder du har på bloggen din, her kan man jo bare klikke seg rundt og beundre i det uendelige! Fikk utrolig lyst på små pastellfargede kakegreier, som du skrev om i forrige innlegg. Om mulig enda mer lyst på en lyseblå kitchen aid... men fader, de er ikke gitt bort, nei!

Jeg legger meg selvsagt til som følger hos deg - men det rare er at det er jeg nesten sikker på at jeg har gjort før?! Likevel er du ikke på blogrollen min lenger, og jeg synes jeg mangler andre også. Kanksje jeg bare holder på å bli gal? ;) Merkelig. Uansett, jeg har ikke tenkt å gi meg, og prøver igjen!

Tant Grön sa...

Hej Kardemomme!

Hoppas allt är bra med er alla :-) Jag tänkte bara lämna en länk till min nya blogg om du har missat det med tanke på att den gamla bloggen är låst.



Stor Kram från Jenny

(eddas) sa...

Heisann..
legger kommentar her....finner ikke kommentarboksen på siste innlegget ditt:)
Nei..er jo ikke alltis så enkelt og komme opp med ting..en må ha pauser og...
fine ting du har kjøpt deg da...
kos deg snuppelupp...
eddaKlemmer