torsdag 26. august 2010

Siste funn fra bruktlåven..

Jeg sliter virkelig med å finne blogginspirasjon for tiden, og lider dessuten av skrivesperre, men i dag tok jeg meg en tur innom bruktlåven som har vært stengt i hele juli. Siden jeg kom litt sent hadde jeg ingen forventninger om å finne noe som helst, men  gikk rett på denne hvite kanna. Det store bildet oppdaget jeg da jeg stod for å betale.Det står en nesten uleselig signatur og -66 på det. Men det spiller ingen rolle hvem som har malt det, eller når. Måtte bare ta det med meg hjem.





25 kommentarer:

atinybitofheaven sa...

Vakkert bilde!!!! Heldigen:)

Ha en flott kveld videre:) gode klemmer

Fargevandring sa...

Det var et helt utrolig nydelig bilde. Det er ikke lett å finne så bra kunst i bruktbutikker så dette var litt av et kupp:-)

Kaylovesvintage sa...

love the painting

Anonym sa...

Hei Kardemomme!
Følger deg trofast jeg, selvom du har skrive- og bloggesperre;))
Fin kanne du fant deg på låven, forresten.
Vet du, jeg har faktisk mistet litt av loppeiveren min jeg!!
Kan du tenke deg, wtf liksom!
Har til en forandring vært noen loppiser her, og jeg hadde mulighet til å gå på lørdag, men jeg GADD ikke...
Vet ikke hva som skjer;)
Muligens et tegn på at jeg har studd med lopper både her og der!
Har jo fått med meg noen da...og noe med meg hjem. Fant noen fine plastting jeg dro med meg hjem:)
Sitter ikveld med lys og te i koppen, egentlig litt herlig med høst også<3
Fikk kule dc martens i posten idag, men må byttes i en str større, fillern.
Vet jo at de er litt små i str, men,men. Tok sjansen...
Fikk du vist frem de flotte hvite dine da i sommer??
Er stor fan av Dc Martens her!
Dette ble en lang hilsen med lite innhold...
Er så spent på denne tapeten din, fått den opp eller??
Stå på, kikker innom deg i mårra:-))
Dcklemmer-Irene-

Ellen sa...

Heisann!
Spiller ingen rolle om man har skrivesperre når man finner sånt på loppis!Både bilde og kanne er definitivt bloggbart:)Jeg elsker det bildet, nydelige farger og nydelig motiv!Mugga er kjempefin, og tapeten også:)Drar kjensel på den gitt:)
Mange som føler at det skorter på inspirasjon og bloggekreativitet etter sommeren, vi kommer oss nok utover høsten:)Bare vent, når det blir lov å juleblogge så tar det helt av!
Ha en finfin kveld:)

Sissel sa...

Det var et veldig fint bilde! Jeg har etterhvert blitt veldig svak for sånne mor/barn-bilder:)

chili og kjærleik sa...

Utrulig fint bilete, og LEKKER kanne - kjempefine funn! Og veldig koseleg blogg!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Oj, det var virkelig et fint bilde!!! Liker stemningen veldig godt. Og esktra koselig med mor-barn-bilder synes jeg :) Er bare noe mødre kjenner til ;)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej Kardemommen,
du virker som om du er lidt presset for tiden??
Jeg synes på ingen måde at du behøver at undskylde at der ikke sker så meget på din blog, det kan sikkert svinge op og ned, hvor mange ideer man får. Og du har sikkert andet og tænke på for tiden.
2 skønne ting du fandt i din genbrugesbutik
Stine:)

Hasigamas mamma sa...

Koselig bilde!!
Og skikkelig fin kanne!
Klem
Lise

Hegeslilleboble sa...

Gratulerer med kjekke brukt-funn! Likte godt både kanna og bildet:)

Krabbelure sa...

Inspirasjonen kommer ikke alltid når man bestiller den...Slapp av , så kommer den tilbake når du minst venter det! Kanskje kan det komme noe fundamentalt nytt ut av en periode med litt ide-tørke og skrivesperre...Jeg som fortsatt er grønn blogger, ser at blogging virkelig er kreative prosesser dersom man gjør det til det. Bruktfunnene dine var nydelige!

(eddas) sa...

Flott kanne og bilde...deilig og komme seg en tur dit nå etter og vært stengt hele juli:)
kos deg...så kommer nok inspirasjonen til deg...
eddaKLemmer

cissemosse sa...

Bildet var bare vakkert!!!
Både i fargene og i uttrykket! Uansett et kupp synes jeg! Er det bruktlåven på Sinsen du går på?? Lenge siden jeg har vært der, nå fikk jeg nesten litt abstinens...

En kopp med te sa...

Fin fine kjøp :)
Bildet var nydelig :)

PillePalle sa...

Kjære Kardemomme! Det var jo veldig fint både kanna og bildet. Koselig med en sånn bruktlåve i nærheten :)
Jeg ser frem min fri fridag. Håper du få en fin helg! Klemmer fra PiPa

Unknown sa...

Så fiiine, begge deler!

Og den nydelige tapeten i bakgrunnen har eg og litt av ;o)

Allis i Eventyrland sa...

Nydelig bilde! Det hadde glatt blitt med meg hjem også :) Ha en fin fredag!

En fugl i hånden sa...

Rigtig smukt billede Kardemomme. Det kan jeg godt forstå, du måtte bringe med hjem. Og farverne passer jo også perfekt ind hjemme hos dig. Tillykke med kuppet.

Vi oplever nok næsten allesammen at gå lidt kold i bloggingen fra tid til anden, at have perioder, hvor vi sprudler af energi, og andre hvor vi har rigeligt at se til ude på den anden side af skærmen.

Jeg er sikker på, du nok skal vende stærkt tilbage, og indtil da, sluger jeg råt de smuler, du kaster ud ;)

Klem fra Helle

Kardemomme sa...

Irene: Hei du :))Så koselig å høre fra deg igjen! Vet du at det er nesten litt pussig at du skriver at du er litt lei loppemarkeder.
Jeg kan ikke si jeg er lei, men jeg har også vært mer tilbakelent i på dette i høst. I morgen er det loppemarked i Asker men jeg kommer ikke til å dra faktisk.Hvis ikke jeg ombestemmer meg i løpet av kvelden da. Men jeg har så mye av både stoffer og tapeter at jeg ikke har plass til mer. Tapeten du nevner er satt opp men er ikke helt ferdig. Holder på å male både tak og vegger også. Det hvite har blitt så grått etter at vi har fyrt med parafin så jeg maler hvitt på hvitt. Ikke så moro som å tapetsere, men må gjøres :)
Dr.Martens støvelene har vært mye brukt! Er så fornøyd med dem!Herlig at det er helg! Fredag er en super dag og i morgen skal jeg sove leeenge :))Ha det fint du også! Klemmer fra Benedicte :))

Lotten sa...

Men vilken fin bild du har köpt och tapeten där bakom kannan är helt underbar!
Bloggtorka och skrivkramp drabbar alla av och till.... Hoppas att din lust snart kommer tillbaka för jag älskar din blogg och saknar dina inlägg när det dröjer länge emellan dem ;-) (feel no preassure)

Kraam Lotten

Minmill sa...

Jeg skal være ordknapp i dag jeg også. Fiiiin kanne!

Haust sa...

Yum! Fine saker!

Eg slit litt med bloggtørke sjølv etter sommaren, håper det tek seg opp utover hausten...

Ha ei GOD helg!

Susanne sa...

God morgon.. Här verkar regnet komma över oss och vädret är så kallt här i Sverige.... käns deprimerande höst!
ja loppisar känner jag att jag fått liksom nog av.... det är mindre intresant kanske blir " för mycket" av det hela... och man kan inte bara fylla på med nya prylar hela tiden.... det blir fullt till slut..
man är liksom mätt!
Blogg torka ja .. Jag kämpar jag med känns så Mättat där med....
men har man hållt på ett par år så blir det väl så man kanske måste vinkla om sin blogg lite ,man skriver baraq samma hela tiden an har visat alla bilder redan känns så.... men det blir nog bra ska du se ...
man finner ny inspiration...
kannan du funnit är jätte fin!
kram!!

Eirin sa...

Så rart og artig! :) Det bildet hang i oppgangen vår på vår gamle adresse, sammen med et trykk av Vincent van Gogh. Husker jeg alltid syntes at kvinnen på bildet så så usigelig lei seg ut...:)
Morsomt å plutselig ramle over det her!