fredag 8. oktober 2010

Ferdige syprosjekter..

Jeg er ikke helt i form for tiden, og har dermed mer tid enn normalt til å kose meg med rolige sysler innendørs.  Jeg har jo både fått, og funnet en del nye stoffer i det siste, og det er vanskelig å la være å lage noe ut av dem. Muntre stoffposer får man aldri nok av. Det gjelder også her i huset. Hobbyrommet bugner av stoffer, garn,  og all verdens duppeditter som trenger en fast plass. Da er jeg i hvertfall ferdig med to poser, som snarest blir tatt i bruk av både store og små.



Marimekkostoffet i posen over har jeg fått i gave en gang, av en venninne som vet hvor glad jeg er i nettopp dette mønsteret. Jeg blir visst aldri lei av Unikkoblomsten. For meg er dette finsk design på sitt aller beste.
Det humoristiske stoffet fant jeg på et loppis en gang. Blir både lattermild og glad av det sjarmerende paret :)
Ha en kreativ fredag der ute :)

40 kommentarer:

Margith sa...

Sikke fine ting, posen med Mumi-stoffet er jeg vild med. Marimekko-stoffet bliver vist aldrig overgået af et andet design, de ramte plet :-)
Hav en dejlig eftermiddag.

My home is my Castle sa...

Hei på deg :)
ja nå er det en stund siden jeg har vært innom deg, men idag måtte jeg bare ;)
Såå nydelige poser du har sydd.. Herlig stoff, må jo bare smile når man ser det :))

Håper du snart er i form igjen.. ønsker deg riktig god bedring..

Klem,Kari

Frihet sa...

God Fredag til deg også!!

Så lurt med slike poser....ideen stjelest!!! og mye fint stoff du hadde brukt.

Sukkertøy for øyet sa...

Alltid så koselig å titte innom deg, super søte stoff-poser du har sydd.
Du er så heldig som har så mye stoff å velge i, håper med årene at også min stoff-samling har økt litt(eller myyye*ler*)

Ha en super herlig dag vennen

Barbros lille atelier sa...

Knallfine stoffposer du har laget! Stoffposer er alltid kjekt å ha - både fint og praktisk.

Barbapappastoffet var utrolig skjønt!*smelt* Og helt enig i at Unikkostoffet fra Marimekko er kjempeflott. Jeg fant den rosa varianten på salg på ferie i Harstad i sommer, så det ble en del meter med hjem:-) Blir visst aldri lei av det.

Og det engleparet er fra et Audun Hetland bilde som vi har her hjemme. Hetland var en kjent Bergenskunstner med mange morsomme og flotte akvareller. Har aldri sett bildene hans trykket på stoff, så det var veldig gøy å se!

Klem

SiriR sa...

Så søte poser! Liker at de er søte, men samtidig har litt humor!

God bedring og god helg til deg:)

Skjerstad sa...

koselig å sitte inne og pusle , når ikke formen er på topp :) Muntre stoffer gir energi og glede :) Ble glad av å se dem jeg også :) Jeg er ikke helt topp selv for tiden . Har kjøpt mere Aida ( slik som man broderer på ) i dag . Så nå blir det lit brodering her ;)

Ønsker deg en fin helg :)
Klem fra Janne :)

Unknown sa...

Søren meg ta så masse fint som kreeres hos deg altså!! Eeelske det Barbapapa stoffet du fant altså, smelt!

Håper formen din snart blir bedre då jammen. Eg vett kossen det e når kroppen ikkje e på lag med en. Eg har tatt konsekvensen av det nå, og bestemt meg for å få vaskehjelp og leige inn nåken polakker te å ta resten av malingen som gjenstår hos meg, så eg kan konsentrere kreftene mine på ting som gjørr meg glad og få satt ut i livet flærre av dei prosjektene som eg e blitt inspirert te her inne i Bloggelandet :o)

Eg glømte å sei at det nok e takket være deg eg har oppdaga fantastiske Wiinblad og ;o) Andregasellen tipsa før eg reiste te Danmark i sommar, og itte eg fant deg, så ser eg jo kor det antagelig starta for Gasellene :o)

In love, altså!! Drømme om å finna nåken store fine bilder som du har funne, tihi :o)

Så kjekt at du var innom meg ein tur og forresten! Blir jo såååå glad vettu :o)

Må du ha ei finfin kreativ helg godeste Kardemomme!!!

Kaspara sa...

Hei Kardemomme
Den Barbapappa-posen var helt herlig!!! Fantastisk for oss 70-talls-elskere og fantastisk på et barnerom.
Rød Marimekko unikkostoff er jo også en evigvarende favoritt hos meg. Det er jo det stoffet som førte oss sammmen en gang i tiden også, vet du!
Ha en sprudlende helg!
Klem fra kaspara

En støvel og en sko sa...

Hei Kardemomme!
Så artige og fine poser fu har sydd, og sånn fin nålepute. Alltid kjekt med sånne poser, de kan jo brukes til alt.
Jeg kan fortsatt ikke se meg mett på disse nydelige bildene fra syrommet ditt, og jeg elsker alle disse fine loppefunnene dine lengre nede her.
Ønsker deg en riktig god helg, og håper at du snart føler deg frisk som en fisk igjen!
Klem fra Sølvi

månestråle sa...

hei
dette va virkelig poser til å bli glad av !!! :)

Håper det er bra med deg og ha en
fin helg !

Du er virkelig kreativ - jeg er stadig innom hos deg :)
klem

Trine sa...

Kjempeflotte poser.
Koselig med babar. Vekker minner fra barndommen:)

HiH sa...

Blir reint nostalgisk av barbapappa stoffet ditt;-) Jeg hadde til og med gummibukse i dette mønsteret da jeg var liten. En ordentlig fin pose var det!

hilsen fra helle

till-vidas-ara sa...

Tack för din goa kommentar vännen - så härligt höra av dig igen! Och OJOJOJ vad underbara påsar du gjort - älskar dem båda - heeelt genialiska - både som mys och som inredning - du är verkligen duktig kära du!
Här är det rätt grått och dotra har varit lite krasslig och hemma - men mycket mys och pyssel i höstmörkret..mmmm...

Helgkramar Lycke

Marianne sa...

Du har fuldstændig ret. Stofposer er noget at det hyggeligste. Dejligt at du har tid til at være kreativ og få noget lavet.
Knus MARIANNE

erry sa...

Barbapappa-påsen är urläcker! Vilket härligt tyg! :)

Önskar dig en fin helg!

Bente sa...

Hei Kardemomme - som du og symaskinen tryller fram - det blir jo så fint:) Barbapappa vekker jo nostalgiske minner - og så søte disse susse-englene er - humor er viktig:)
Er så enig med deg i at Amsterdam er en stille by til europeisk hovedstad å være - tror at alle kanalene virker beroligende på en måte - også alle disse sjarmerende skakke og smale husene som lener seg mot hverandre. Nydelig by er det hvertfall - neste gang tror jeg at jeg må ta meg en sykkeltur rundt i byen - den innbyr jo til det:)

Ha en god helg, Kardemomme og god bedring - klem fra Bente.

Summerfield sa...

Tusind tak for din søde kommentar:)
Måtte lige ind og kigge igen, og hold op en fin Marimekko pose - Den er bare så fin!

På gensyn

/Lene/summerfield

Katla sa...

Den barbapappa posen synes jeg er rå fin :) Så mye stili du lager!!

hilsen
Katla

Vilja Redesign sa...

hei
Hvem er det som har tegnet/malt de fine damebildene du har??

Førstegasellen sa...

Så fint!
Fantastiske poser! Jeg elsker humor i interiøret og synes den siste posen ble så spesiell når du blander Marimekkostoffet med stoffet med det artige paret! Og så er jo Barba-stoffet helt herlig!
Den nålputa var så fin også! Har du lagd den selv eller?
Ha en deilig fredagskveld! Fredager er noe for seg selv:) Og god bedring siden du ikke er helt i form!

Hjertelill sa...

Hei Kardemomme.
Jeg har fulgt bloggen din fra sidelinja ei stund. Du har en nydelig blogg - og det har du sikkert hørt mange ganger før - men ikke fra meg:) De nye posene var kjempetøffe!! Jeg skulle virkelig gitt mye for det barbapappa stoffet. Jeg husker veldig godt da jeg fikk min første Barbapappabok på 70 - tallet. Pappa hadde vært i Oslo og hadde den med hjem til oss jentene. Nå har jeg suplert samlingen bøker til mine egne gutter.

Riktig god bedring - kos deg med de fantastiske stoffene dine. PS - om du vil selge en Barbapappapose til meg, så vil jeg gjerne kjøpe.

Hilsen fra Lill

Marit sa...

Jeg synes Barbapappastoffet du har funnet er helt fantastisk. Fikk et stort smil om munnen med en gang jeg så bildet av posen over. Jeg tror jeg skrev det samme da du fant det på loppis. Og posen var kjempefint sydd. Du skulle ha solgt slike (gjør du det kanskje?) Jeg skulle vært først i køen til en supersøt Barbapappapose. Håper du føler deg bedre snart. Ha en fin kveld og helg.

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Flotte prosjekter, Kardemomme!!

Jeg har en award til deg inne hos meg, hvis du vil ta den imot :)

Ha en flott helg!
Klemmer fra Stine

MøbelPøbel sa...

Så herlig pose! Nydelig stoff:) Må jaggu meg se å få sydd meg en snart jeg også..

Klem Christine

Christina sa...

wauw !!! jeg er især vild med din babapapapose;)

Anonym sa...

Hello,

your Blog is so so wunderful.
I go se all of your blog tu mai 2010.
I kam back.

greatings send you Conny


I love your Vintastyl.

Fargebarn sa...

Så herlige kreasjoner du lager. Jeg tror jeg må rydde syrommet mitt så jeg det er plass til å begynne å sy der inne igjen ;)

Ha en finfin helg!

Ellen sa...

Heisann!
Så flotte ting du syr!Det var morsomt å se de fine loppis-stoffene dine få liv, helt herlige stoffposer:)Jeg synes at dette er en kjempefin måte å bruke stoff på, da kan man liksom kombinere og sette sammen akkurat som man vil!Tror jeg må sette meg ned og sy et par poser snart:)Inspirerende!
Og så ser jeg at du har rundet 600 følgere, oj!Grattis!Meget velfortjent altså:)
Ha en strålende helg!
Klem herfra!

s h i n e d e s i g n sa...

Utrolig søte poser du har sydd, Kardemomme! Du er utrolig flink på sammensetningen av mønster og farger. Jammen har du ikke klart å få inn litt humor også :-) Elsker loppebildene dine. Kan ikke tenke meg en koseligere og stiligere spiseplass enn din. Utrolig herlig med bokhyllene bak. Kan jeg spøør om disse er plassbygd eller reoler å få kjøpt et sted? God bedring til deg og fortsatt fin helg :-)

Unknown sa...

Hei
Herlige poser...takk for fin in spirasjon.
Fortsatt god helg.
Klem...Ellen

Susanne sa...

God förmiddag kära du!
Att kliva in här ger så mycket trevligt var gång! härliga påsar! Och håller med dig att man kan inte ha för mycket av sådana!
Och dessa var underbara!

Här har hösten kommit riktigt nu och någonstans kan man känna snart är det vinter men ännu har man ingen snö! och den kan vänta!
jag bor med mina böcker och studierna är tuffa men det är roligt med, Man får tyvärr så lite tid för annat man vill göra sy och pyssel få liksom stiga åt sidan.
Men lite tid ska jag väl få!
Önskar dig en härlig kommande vecka kram Sus

Eli sa...

Hei. Første gang jeg er innom bloggen din. Skikkelig lekre poser du har sydd! Hvor har du fått tak i Barbapapa-stoffet? Datteren min elsker Barbapapa!

Svar gjerne per mail: elibuhaug@hotmail.com

Fanny sa...

Herlig Barbapappapose!!!

Du har vel ikke vurdert å starte Epla- butikk vel??

Den posen hadde jeg kjøpt på flekken!

Marie sa...

SMELT- falt fullstendig for den kjempe skjønne barbaposen, den var virkelig herlig!!:) Håper du har hatt en fin helg, og ønsker deg en fortsatt fin kveld- klem, Marie!

Kardemomme sa...

Eli: Jeg har sendt deg en mail.
Ha en fin uke! Klem fra Kardemomme:))

Fanny: Jeg har faktisk vurdert å åpne en nettbutikk i høst.Er bare redd jeg ikke skal klare å lage nok ting til at den skal kunne holdes gående. men jeg tenker altså alvorlig på saken :)Ha en fin kommende uke! Klem fra Kardemomme :))

Marie: Så koselig at du likte barbaposen! Jeg er så barnslig glad i disse figurene, og koser meg med synet av min lille pose :)
Ha en fin kommende uke! Klem fra Kardemomme :))

me sa...

Så fine ting - vil gjerne ha en sånn Barbapapa pose :)

Lykkelille sa...

Kjempe fine stoffposer:-) Lurer på hvor du har fått tak i stoffet med barbafamilien?
Lykkelille

Unknown sa...

Ååååå...den barbaposen var fin!!!! Det er den fineste lappeposen jeg har sett til nå :D :D

3prinser sa...

Herlige poser :) sånne kan man ikke få nok av!