tirsdag 5. januar 2010

Oppussing av jenterommet i huset ved bekken..

Vi har jo stadig prosjekter på gang her i huset og et av de siste vi har begynt med er oppussing
av rommet til datteren på 12.
Vi har faktisk gitt bort en del av de nyere møblene og kjøpt inn noen gamle som vi har malt og pusset opp for å få et mer personlig interiør. Dette er helt i samsvar med hennes egne ønsker.. Hun er så stor nå at hun selv må få lov til å bestemme farger og møblering.. Det står fortsatt igjen en del detaljer der inne og etterhvert kommer det oversiktsbilder men jeg fikk lyst til å vise dere hvordan de gamle møblene har blitt etter noen runder med maling..
Denne store lilla sjenken kostet 100,- på gjenbruket. Det ble kjøpt samtidig med det skapet jeg malte rosa som står i gangen og skapene kostet altså kun en 100,-lapp hver. Det lille øverste rommet er egentlig et barskap med speil og glasshylle men nå rommer det solbriller, neglelakk, godlukt og noen fine kremkrukker.. Jeg malte det inni også. Hyggeligere enn å beholde den slitte brunfargen..
Fin kurv fra forrige vinters Ikea Ps-kolleksjon. Litt Kardemomme-design oppe i det hele..
Noen husker kanskje det gamle brune skatollet vi kjøpte på gjenbrukslåven. Nå har det fått nytt liv i hvit drakt..Den gule lampen kostet 20,- på et loppemarked i fjor sommer..
Krukke og pilleesker som jeg kjøpte til henne da jeg var i Paris i høst..
Denne lille kommoden ble også kjøpt på gjenbruket i høst..Da var det brunt og flekkete og slitt.
Etter noen strøk med hvitmaling, litt gammel tapet og nye håndtak fra Indiska ble det seende sånn ut..
Dette stoffet som er kjøpt på Ikea ble vi helt forelsket i.. Jammen er det ikke de tre bukkene bruse som er ute og rusler.. For anledningen har vi satt den nye Eamesstolen foran men det skal snart henge på veggen bak sengen hennes..
Dette skapet står ikke på datterens rom men på mitt syrom og inneholder noen av stoffene mine. Dette ble også kjøpt på et loppemarked. Betalte 250,- for det for nesten 10 år siden og jeg er fortsatt utrolig glad i det..
Man kan gjøre så mye ut av gamle møbler som man kun har gitt en liten slant for og med sånne møbler synes jeg rommene får mer personlighet.. Dessuten er det så moro å pusse opp sånne gjenbruksskatter..
Ha en fin kveld der ute i kulda :)

65 kommentarer:

Kjeruben sa...

Så herlig skjenken var!!! Hm... har ein kommode ståande... kanskje eg skulle male den i ein sukkertøysfarge til miniKjeruben?

Og så syskapet ditt da!!!! OMG så nyyydelig!

(eddas) sa...

Ja..jeg sier det igjen...du er så utrolig fink til og bruke farver...det blir jo såå lekkert....jeg og foretrekker gamle møbler....mye billigere og mye bedre kvalitet:)
Det er ikke mange møbler her som er kjøpt på et møbelhus....
Ja..en kan bli forvirret her inne når det gjelder navn.....bloggen heter en ting...og så kommer det opp et annet navn på kommentarer og da skjønner en nesten ikke hvem det er:)
Ennu værre er det med de som ikke har noe bilde av seg.......og her er jo veldig mange....
Jeg driver og tar bilder for og få opp den blogshopen min...men nå er det for mørkt:(
Ha en kos kveld Benedicte....
goKlemmer fra meg i Oslo...alias edda:)

victoria (huset i byen) sa...

oj det var masse flotte møbler, er også helt for gjennbruk...
er så masse flotte møbler der ute til en billig slant som blir flotte med bare litt maling og som du sier blir det mye mer personlig..
klem victoria

Fruen sa...

Hej Kardemomme...
hvor er de bare fantastiske alle de fine møbler... De kunne lige passe ind her hos mig også.. ;) Et stort arbejde med alt det maleri, men det kan virkeligt betale sig i sidste ende.. Din datter må virkeligt være glad for værelset nu..
Hav en rigtigt dejlig aften..
kh Rakel.

Kaspara sa...

Kjære Kardemomme!
Jeg vil flytte inn på datteren dins rom umiddelbart!!!!!
Slik dere har tryllet med møbler som har hatt et potensiale mange ikke har sett!!! De ble bare tvers gjennom sjarmerende og hjertebank-møbler.
Er redd dere kommer til å se lite til datteren deres framover. Med et slikt fatastisk rom, blir det nok ikke lett å slå seg ned utenfor det.
Herlige detaljer også; din flotte lappepose, frodig gul lampe osv.
Dessuten elsker jeg skapet ditt med glass og fine stoffer innenfor.
Dette var virkelig et hjertebank-innlegg de lux spør du meg! Må se på bildene på nytt. Herlig lillafarve på skapet og nydelig de andre møblene også.
Tusen takk for koselig mail.
Ha en fin kveld i superkoselig hus!'Klemmer fra Kaspara

Scandinavian Retro sa...

Godt nytt år! Flott at dere er så kreative mtp å gjenbruke gamle møbler og pusse dem opp slik at de fremstår som unike og skreddersydde:) Veldig inspirerende og helt i takt med tidens trender. Og tøyskapet ditt er jo helt uimotståelig!

BlandetLoft sa...

Åh så herlig å se alle disse fine møblene som har blitt enda penere med litt maling, tapet og nye knotter. Nydelig! Det er ofte mye finere en nye møbler. Og disse her ble jo bare knall.

Hilsen BlandetLoft

Marianne sa...

Godt Nytt År!!
Ingenting er som gamle møbler med en personlig vri! Møblene dine er fantastisk fine da!! goood smak!!! Tenker jenta på jenterommet er storfornøyd! Husker godt følelsen av ommøblering og rydding/oppussing på rommet når jeg var liten- det var stort! En good følelse =) Sannheten er vel at jeg fortsatt har den følelsen når jeg har malt/ommøblert/vært på loppis etc=)
Hvis du vil og har tid så er du hjertelig velkommen til å bli med på vår lille giveaway som tamtaram- trekning er fredag 15 januar!
Klem fra M!

Bjørkely sa...

hei hei!
For noen flotte møbler.. du har en liten frøken med stil.. det må jeg bare si! :)

Det skapet på syrommet var kjempelekkert, skjønner godt at du liker det..

Ida sa...

Så fint rom ho har fått. Kjekt med gamle møblar som får nytt liv. :)

Marieinwonderland sa...

Veldig fint og mye mer "sjel" enn nye møbler! Vi driver også med litt maling av babykommode og fargen ble så fin så noen flere møbler får nok ny farge i løpet av vinteren:) Jeg håper du har hatt en fin jul og at det nye året bringer mye glede for deg og din familie! Her venter vi veldig på det nye familiemedlemmet;)

Rosa Velour sa...

Jeg er helt vild med dit stofskab!! Nej, hvor er det flot. Jeg ville så gerne skrive et godt indlæg på min egen blog, men min hjerne arbejder imod mig! Jeg får ikke noget som helst ud gennem mine hænder!! Øv bøv. Det er flot, at jeres dejlige datter ønsker en mere original indretning på sit værelse. Det vidner om en fremtidig god smag - som sin mor. ;) Klem til dig momme fra mig i Villa Rosa!

My home is my Castle sa...

Kjempeflotte møbler og fargen på det øverste er bare såå lekker :))
Jeg synes og det er moro med gamle møbler, blir såå bra :

Klem,Kari

lisasornes sa...

nydelig-nydelig!helt fantastisk hva du har fått til med gamle møbler-du er flink:)
varme januarklemmer ♥

Sissel sa...

Så utrolig mange godbiter du har funnet da! Men så er nok du veldig flink til å se mulighetene også tenker jeg. Det er ofte der man må begynne, se muligheter og ikke begrensninger...

Kan tenke at prinsessen er fornøyd med det nye og fine rommet sitt.

Ha en fin kveld!

Janne sa...

Godt nyttår!
Så heldig jente som får et så kult rom! Ser ut som hun har arvet stil og smak etter mamma'n sin:)
Flotte skatter dere har funnet, håper jeg er like heldig når jeg nå skal ut på jakt etter ting til det nye huset. HELT enig i at gamle ting har stor personlighet...og så er det så fint å mikse gammelt og nytt! Krysser fingrene, takk for inspirasjonen;)
Klem

PillePalle sa...

Kjære Kardemomme (og kjære Karamella)!
For et kjempeflott jenterom! Synes, datteren har arvet smaken og interiørtalenten fra sin snille mor :)
Disse møbler er ganske individuelle og de liker jeg veldig godt! Kjempefin "pimping", jenter :))))
Jeg er ikke helt på interiørfronten da jeg pleier å ligge syk på sofaen i noen dager. Men jeg har strikket og heklet litt .... mot kjedsomheten. Får ikke lov å arbeide før neste mondag jeg sa fastlegen i dag.
Ha en koselig kveld videre! Klemmer fra Pillepalle

Anonym sa...

Er så enig i at slike møbler er mye bedre enn det fiks ferdige. Det nederste skapet er helt nydelig. Nå hører jeg "snekkeren" min med saga. Her blir det hylleplater til et gammelt skap som jeg skal ha klær i. Morsomt.

Jane

Vintage Victoria sa...

Så fantastiskt fint det blir - där vill jag bo! God fortsättning på det nya året! Har varit dålig både på att blogga själv och läsa bloggar den sista tiden, men hittar in brukar jag titta titt som tätt. Ha en skön kväll, kram Victoria

Johanne Brekkevold sa...

Lekkert! Leter selv etter slike kommoder til jenterommet her hjemme. Skulle så gjerne hatt alle de du har. Likte spesielt godt den duse lilla fargen på den første, har du fargekoden?

Spunk og boblemukk sa...

Så kjempemange fine loppefunn du har gjort opp gjennom tiden. Noen som er heldig, ja ;)

Anonym sa...

Takk for hyggelig kommentar fra deg igjen. Himmel og hav, du er jo bare et råskinn på maling og mekking! D er jo bare helt supert alt sammnen, hvis ikke noen blir smittet av din inspirasjon, så blir de aldri inspirert heller! Den kommoden med tapet var bare helt himmelsk fin <3. Heldige dattera di, men ho har jo like god smak som deg vel?? Morsomt med den gule lampa, husker du jeg sa jeg hadde kjøpt ei orange lampe på loppis i sommer?? Helt maken til din som står på d fine skatollet;) Jeg gav bare kr 10,- da;) har faktisk min i stua...Ser fram til terrasse bildene dine til våren:)
Klem-irene-

Ingrid - Fjeldborg sa...

Som dere har stått på! Det var mange fine møbler på ett rom, og perfekte farger. Ikke overraskende ligner den lillafargen veldig på den fortsatt uåpnede boksen jeg har i kottet. Det er liksom for kaldt til å stå i råkjelleren og male slik jeg pleier... Men vi to er helt klart enige om hva som er fint, hihi! Jeg må kikke på bildene dine igjen, der var det inspirasjon i bøtter!! Ha en herlig kveld og klapp deg selv på skulderen for nydelig innlegg!

Frk. Fosli sa...

N Y D E L I G :)
Og veldig inspirerende! IKEA-møblene mine ble plutselig fryktelig triste...

erry sa...

Wow, så fint dottern har fått det på sitt rum. Hon måste ju vara överlycklig för alla fina färger och saker!

Dina skåp och byrån är helt underbara... Jag såg ett fint skåp på loppis för några veckor sedan och det skärlite i hjärtatnär jag tänker på att jag inte kunde få med det hem! :P

Kram ^_^

Heidi sa...

Så fint! Kunne jeg komme med en oppfordring? Kunne du blogget tips om hvordan å lykkes med å male møbler? Hvordan forbereder du, hva slags maling og utstyr..? Jeg synes det er vanskelig å få det fint når jeg maler... det blir drypp, og ofte ugjevnt... det er muligheter for at det er fordi jeg ikke er verdens mest tålmodige (kremt)

Kvirrevitt sa...

Kjempefint, og helt enig med deg i at disse møblene gir et personlig preg! Ingen andre har HELT likt når du setter ditt eget stempel på det på den måten du har gjort. Hadde jeg bodd i et eldre hus hvor det hadde passet mer inn enn hos oss her hjemme, hadde jeg nok hermet litt gitt:)

Unknown sa...

Smuk lilla farve skænken har og stoffet fra IKEA er så fint! Det har jeg selv brugt som forhæng herhjemme... IKEA har lavet en reportage herhjemme, som kommer til sommer i deres Family-blad, så jeg har været så heldig at å en masse af de fine stoffer;o)
Elsker at kigge på din blog, men er ikke så flink til at få kommenteret...

Birgit sa...

Så utrolig fine møbler! Flott med gjenbruk! Jeg har samlet på Sandvika-stoler til kjøkkenet som jeg skal pusse opp når ånden kommer over meg.. Det virker som et stort arbeid - men når jeg ser hva du får til bør jeg vel klare det ;)

PynteMynthe og Mor sa...

Faldt lige over din blog! Ihh hvor kan man da bruge mange timer på at se på alle dine fine billeder..
- Har netop meldt mig som fast læser:)

Nooria sa...

Jeg blir oppfrisket, glad og inspirert av bildene du viser. Jeg elsker fargen, gjenbruk, oppusing av gamle møbler og vakre fargerike stoffer!

Helt spesielt godt i dette innlegget, liker jeg det skapet du viser til slutt. Det var utrolig fint, og rommer mye. Jeg tror ikke man kan finne et sånt skap til 250 kr på loppemarkeder i dag.

Nenne sa...

Må bare si: SÅ NYYYYDELIG lilla skap og komode og ALT er bare så fiiint!!!!! og detajene med så fine farger, i love it:-))
Takk for inspirasjon, jeg skal bli flinkere til å bruke farger jeg også i 2010:-)) klem

Solveig sa...

lekkert, lekkert, lekkert!

jeg er så uendelig enig med deg - vi kaster ut våre "nye" møbler, ett etter ett. sjarm, skjønnhet, bra for miljø osv, hihi.

så god smak datteren din har, så fine ting hun velger ut!

håper alt er godt i kardemommeheimen!!

mali-mo sa...

Så flott det har blitt! Herlig fargerikt og med så mye feelgood stemning. Likte lillafargen!

Godt nyttår til deg og dine!

Susanne sa...

god morgon.. underbart.. verkligen har du gett de gamla möblerna nytt liv! och det är det vackra nya möbler är fina men gamla möbler är vackra!
ditt tyg skåp är helt underbart!

SiriR sa...

Åh, så utrolig mange flotte møbler du finner! Og så fine de blir med litt maling:)

Datteren din får virkelig et herlig rom!

Minmill sa...

Veldig, veldig bra Kardemomme. Dette var et eyecandy innlegg må jeg si. Jeg elsker alle de gamle møblene du har pusset opp. Jeg falt pladask for den lille kommoden med tapetskuffer.
Men det er nok fordi jeg elsker retrogule tapeter. Herlig. Så heldig din datter er som har fått alt dette.
På min datters rom står det en gusjegrønn skjenk som må pusses opp. Tenkte på litt tapeter på den også, men det blir ikke nå med det første. Problemet mitt nå er at jeg er begynt å trene igjen, og jeg er så stuptrøtt når jeg kommer hjem, at jeg har ikke energi til å gjøre noen ting. Får håpe det snur seg, hvis ikke må jeg jo slutte å trene. Fnis.

Ha en alletiders dag i dag. Klemmer fra Minmill

Unknown sa...

Møblene er kjempefine : )) MÅ MÅ MÅ ta meg tid til å pusse opp den kommoden jeg snakket med deg om ; )
...og pille-eskene er jo helt lekre!!!

Rikke - fargesirkelen sa...

Åh, den kommoden med de tapetserte skoffene tok pusten fra meg! Den ble bare råfin!! Og det er skjelden jeg deler ut så mange superlativer i en kommentar:D

kardemomme sa...

Irene:Hei igjen du! Visst er det moro å male. Særlig nå som jeg har blitt bitt av pastellbasillen :)
Ser at jeg beatalte overpris for den gule lampa mi men jeg får prøve å ikke tenke på det hehe!
Den er jo utrolig fin i designet og veldig moro at du gjorde det samme funnet Irene!
Gleder meg til loppesesongen starter opp igjen! Ha en fortsatt fin kevdl! Litt frosne klemmer fra Kardemomme :))

Noralill sa...

Så utruleg fint det vart! Du har vore heldig med dei fine skap-funna dine...det er ikkje alltid like lett å sjå potensialet i møblar som står brune og slitte i ein bruktbutikk...

Likte den vesle kommoden med gul tapet veldig godt! Fekk slik ein vårleg stemning...

Ha ein fin kveld vidare!

Mina sa...

For et fantastisk fint innlegg!!♥ Utrolig flotte og personlige møbler både datteren din og dere har fått! E l s k e r glasskapet du har stoffene dine i, WOW!! Og nydelig lillafarge på det andre skapet forresten:) Det er jo så gøy å pusse opp gamle møbler. Man får de fine formene, som nye møbler sjeldent har, og kan male dem i alle regnbuens farger, super mix!

Ønsker deg glade januardager!♥

Klem fra Mina:)

Tant Grön sa...

Gu vilka tjusiga skåpsrenoveringar du gjort, och målat innuti, det var inte dåligt :-=

Blir lite motiverad till att åtminstone fundera på lite skåpsrenovering själv... men det blir nog intemer än funderingar, ha, ha. Det finns inte mycket plats till sådant när det är vinter, jag behöver va ute eller ockupera vardagsrummet. Nej jag nöjer mig med lite tapetsering för förnyelse. Jag funderar dock på att måla om sängborden och så lite tapet på det, men de är ju inte så stora och tar inte upp hela vardagsrummet :-)

Jag brukar ju svara på dina kommentarer här i din blogg, det har blivit så, men nu tror jag att jag missat det, därör klistrar jag in svaret på din senaste kommentar här ifall du inte sett den på min blogg :-D

Kardemomme: Jag älskar juleverkstad men ofta hinner jag inte med så mycket som jag skulle vilja. Jag tror att jag ska börja planera nästa års juleverkstad redan i januari, ha, ha.



Jag hoppas ni haft en bra jul och ett gott nytt år!

Kram Jenny

En fugl i hånden sa...

Kære Kardemomme

Er helt og aldeles bagefter med at kommentere herinde, for min bloggingtid er så knap for tiden. Men jeg MÅ altså lige sukke over den flotte lilla skænk, din datter har fået på sit værelse. Hvor er den bare fin! Og den lille tapetserede kommode - også vældig, vældig smuk!

Ha en dejlig dag.
Hilsen Helle

Charlotte sa...

Hej!
Å så fint det blir. Nu måste jag få fråga dig vad nyansen på dotterns lila byrå heter? IKEA tyget är underbart, skulle kunna tänka mig att sy kassar i detta. Jag får lust att byta ut våra nya möbler mot gammalt, mamma skulle eventuellt slänga ut sin svarta gamla byrå, med lite färg och lagning skulle den kunna bli perfekt som tv-byrå. Alla DVD-filmer skulle få ett hem. Jag får nog övertala henne att den passar bra hos mig, håller du inte med? Jag hoppas du har det bra i allt det vita. Jag här fryser man rumpa av sig snart, men som tur är behöver jag nog inte gå ut ÄN... mörkt och kallt fast klockan redan är 8. Kram och ha det bra.

till-vidas-ara sa...

Jaaa!!! Jag ääälskar dessa gamla möbler, de är helt underbara - särskilt den första och den sista är helt fantastiska...önskar jag haft dem här hos mig...ååå!!!!
Fantastiskt fint ni gjort på rummet hennes - jag skulle vara absolut överlycklig om jag var hon!!!
Det är tyvärr inte ofta man finner sådana fantastiska skåp till en sådan rimlig peng här hos oss - men nu blev jag jättesugen på att ta en vända och leta idag! Har dock ingen aning om hur jag ska övertyga mannen om att vi bör kånka hem fler möbler :)))

Härlig torsdag önskar jag dig goa du!!!

Kramhögar Lycke

Dans på roser... sa...

Heeeei! =)

...og godt nytt år!
Så flink du har vært.
Kommoden med gul tapet var jo bare super-snaisen! =)
Minner meg om min egen barndom.
hadde en kjole som lignet litt i mønsteret og fargene.
=) artig...

Her er det iiiiiskaldt minus 28 idag. Så maskineriet mitt går litt tregt, merker jeg;)
Men jeg rydder og fikser, og syns det er super-dupert med et nytt år og ny frisk og blanke ark og alt det der...=)

Må du ha deilige dager, så blogges vi.
Stor klem, Kathrin.

Brigg sa...

For et nydelig sjenk! og til en knallpris da! Du bor fabelaktig til mht kupp-muligheter! jeg har også nettopp kjøpt meg en gammel sjenk. ville som du få et mer personlig preg over hjemmet.ut med nye møbler inn med gamle! min le hvit,men likte dn lilla fargen kjempegodt! heldige karamella som får vokse opp med en kreativ mamma og et nydelig rom:-) Og den lille kommoden med den gule tapeten var rett og slett for fin til å la være å ikke herme etter..;-)

ha en varm dag i kulden kardemomme!

till-vidas-ara sa...

Tack för din goa kommentar kära du!!! Den blå mössan är stickad med "reliefhalvstolpar"...hehe...förstod inget alls av det först, men det var icke så svårt sen - kanske kan förklara via mail sen om du vill veta - är mycket stolt över den :), men har inte jag heller virkat efter mönstret, utan frångått det ganska rejält!!!

Hade en liten fråga till dig! Blev ju sååå inspirerad av dina gamla skåp och satte av på loppis idag - fann en del, och kanske jag åker tillbaka och nappar dem imorgon om de är kvar (mannen vettu :))
Det jag ville fråga var om du fortfarande är helt nöjd med färgen på skåpet under "hafvefruen" - det väldigt ljust gröna?!?
Och i sådana fall undrar jag om vilket färgnummer och så som du har använt!!! Om du har sparat det vill säga :D Kan inte riktigt sluta tänka på det jag :)))

Kramar Lycke

Anne (Moseplassen) sa...

du er så flink til å trylle det vakkert :D Nydelig både komode og skap, med de herlige fargene jeg jo forbinder med deg :D

alvorada sa...

Hei kjære Kardemomme! For noen herlige bilder fra jenterommet. Elsker den knallgule lampa! :)

Er egentlig bare rundt på en kjapp runde for å ønske GODT NYTTÅR! Gleder meg til å se hva slags sprell du finner på i Huset ved Bekken i det nye året :) Hvert besøk her inne er som en liten energi-innsprøytning, tusen takk for all inspirasjon, glede og gode kommentarer du har strødd om deg med i året som gikk. Du er best!

Camilla sa...

heeerlig! Jeg har lagt meg til som følger hos deg! Utrolig kult hus!!!!!! Vanvittig bra, må jeg si!!! Glder meg til å se mere!

camilla

Solveig sa...

hei!

en litt sen ammetime her:) eller strengt tatt en tidlig, hihi, det er nok ikke siste i natt. en herlig tid:)

må bare spørre om teppet som ligger på det lilla skapet - har du sydd det?

jeg er så enig, så enig i dette med stil. jeg kjenner liksom at en har en stil akkurat til en har fått tingene slik en vil ha dem. da--- hmmm --- plutslig forandrer det seg. jeg har virkelig hatt lyst på noen mørke innslag i det siste, har tilogmed hatt svart malekost fremme, men det ble ikke helt vellykket. svart helblank betyr bare en ting, og det er STØV - hihi!

bord høres utrolig spennende ut! kult! håper du finner en verdig kanidat veldig fort:):)

stolprosjektet ble ikke helt ferdig - det er liksom mitt evighetsprosjekt. enda ikke heeelt i boks, men forutså at det ble et sånn "aldri helt ferdig" og malte og trakk i helt hvitt. så kan jeg heller slå meg løs med puter eller pynt:)

makiato sa...

Hej,
Vilket fint rum med underbara möbler! Jag blev jätteförtjust i byrån med gula blommor.

Brigg sa...

hahaha..lo så tårene trillet av kommentaren din! at jeg ikke har tenkt på det før! knekkebrødklokke!:-))

Minmill sa...

Hvis jeg hadde bodd i nærheten av deg hadde jeg tatt deg med på joggetur. Må innrømme at det er tungt å komme igang igjen, men nå går det på ren viljestyrke. Jeg skulle ut på skøyteski her en dag, og jeg skjønte fort at jeg måtte bli litt sterkere i overkroppen for å klare å komme meg opp bakkene. Det ble med fiskebein denne gangen.

Gleder meg veldig til å se hva du fant på bruktlåven i går. Er enig med deg i at det ikke er lett å ta fine bilder nå, bortsett fra på dagtid. Jeg bruker mye lysningseffekten i picasa for å justere opp mørke bilder. Det funker greit nok.

Jeg er så glad for at det er fredag i dag, og en helg å se fram til. Jeg skal være alene hjemme med lille M, og vi skal bare kose oss. Mannen og stor M skal på hyttetur alene, og jeg tror de synes det er fint å være litt for seg selv.

Endelig har vi fått startet oljefyren her hjemme. Jeg var innstilt på å kassere hele rukkelet av en oljefyr, men jeg er veldig glad nå for at vi har den. Nå er det sommertemperatur i hele hovedetasjen og loft. Men kjelleren er det verre med, men der er vi neste ikke. Vi bare sover der.

Vi har også lyst til å reise til Danmark i sommer, men er ikke helt flink til å vite hvor det er greit å dra. Har skjønt på deg at Falster er et bra sted å være. Det er sikkert lurt å begynne å kikke allerede nå, selv om jeg ikke er i sommermodus enda.

Ønsker deg en fin helg Kardemomme. Varme klemmer fra Minmill

Janne sa...

Å så utrolig fint det ble! Du er jo superflink til å male.. Likte så godt den lillafargen på det første bildet. Går det an å spørre etter koden på den?

Og så fin bloggen din er!
Ønsker deg en god helg! Tenker det er ei som er superfornøyd med rommet sitt!

Minmill sa...

Jeg visste ikke at det fantes ferdig maling med iblandede sandkorn. Tøft. Vet du hvilken leverandør som har det? Jeg er jo for enkle løsninger, så alt jeg kan få ferdig er bra!

Slipemannen kunne komme om ca. 3 uker til, så jeg har god tid til å planlegge jobben. Du har et poeng med å vente til våren med å male. Det lukter jo så sterkt av oljemaling. Jeg får vurdere å skaffe meg en maske eller vente til det er varmere ute. Får se hvor utålmodig jeg blir.

Bare lat som jeg bor i nabohuset så drar du på joggetur med meg. Bare lat som jeg jogger ved siden av deg. Skal bare prøve og lure deg ut på trimtur. He he.

God helg og klem igjen fra meg....Minmill

Hildegunn sa...

Hei! jeg har ventet i spenning på hvordan jenterommet skulle ende opp, og ventetiden har ikke vært forgjeves! Jeg skulle sååå ønske det var meg som hadde de flotte møblene, som frk fosli sier litt lengre oppe : mine IKEA møbler blir til sammenlikning veldig kjedelige! Jeg kunne ønske med fargekoden til den lilla fargen om du har den. Har nemlig ligget søvnløs flere kvelder og tenkt på å male en kommode (ja, Ikea-kommode ;)) på soverommet i lilla, men ikke knæsj-lilla, men din lillafarge var akkurat passe dus til et soverom.
Venter på mer inspirasjon fra deg!
tante Hildegunn

Maria sa...

Hej Kardemumma! Hoppas att det nya året börjat gott för dig och de dina. Här är det bra! Jag har vilat upp mig rejält under jullovet och nu har jag både energi och lust till arbete och städning. Är sugen på att rensa bort och ändra om. Något med det nya året som ger mig sådan lust. Chans till nystart på något sätt.
Så fint ni gjort i din dotters rum. Min dotter som är elva har också fått nyfixat i sitt rum (men det har jag inte hunnit blogga om) Hon gillar inte lika mycket färger som jag gör så det är mest grått och rosa hos henne.

Tant Grön sa...

Det är endast några exempel, jag har säkert 20-40 punkter till om jag tänker efter :-)

29 minus, det är kallt, vi har -17 och jag går inte utanför dörren. Jag vet att det finns de som haft så mycket som -40 så i jämförelse är inte -17 något att gnälla över kanske, men min hud klarar inte kyla what so ever, jag är inte gjord för detta klimat och det är heller inte mina barn. Vi blir torra som fnöske och röda och det kliar och spricker :-(

Varma våffler och varmt kaffe det låter himmelskt, jag ska nog gå och koka mig en kopp nu :-D

Ha en fin helg du med Kardemomme

Kram Jenny

Lillsnörpa sa...

Jag vill också bo i detta Rum! Det är UNDERBART! /Lillsnörpa

Christine sa...

Hei Kardomme :D Godt nyttår :)

Merker at jeg fikk lyst til å flytte inn på din datters rom øyeblikkelig! Herlighet for et utrolig flott rom hun har fått :D Skjønner godt at dere har byttet ut en del nye møbler og erstattet de med gamle! Er jo så mye mer personlighet i disse møblene, og som du sier, så er det jo så gøy å pusse opp og sette i stand! Ble skikkelig inspirert til å ta fatt på kommoden jeg kjøpte på Fretex før jul, må bare bestemme meg for hvilken farge den skal få, og det er jo lettere sagt enn gjort! :)

House observations sa...

Fin blogg du har! Hittade dig just! Den där fina korgen från IKEA stod jag och tittade på häromdagen, men då kunde jag inte bestämma mig för om den är snygg eller inte... men på din bild är den kanonfin./karin

Pia sa...

Hei! Utrolig fin kommoden din ble! Har selv kjøpt et lite nattbord på Fretex som jeg ikke klarer å velge hva jeg skal gjøre med! Kanskje det blir inspirert av deg:) Takk for et kjekt innlegg! Har nylig kommet over bloggen din og må si at jeg er jevnlig innom om dagene:)