mandag 1. februar 2010

Nylaget veske, siste funn fra gjenbruket og valmueboller..

Så ble det endelig tid til en date med min nye/gamle symaskin i helgen. En herlig følelse å dra fram bunkene med stoffer og broderier og sette seg ved en maskin som fungerer 100 %.. Denne gangen ville jeg lage en mer romantisk veske enn jeg pleier. Forrige uke fant jeg en løper i en herlig 50-tallsfarge som jeg ikke kunne vente med å lage noe av og sammen med blonder, et gammelt broderi og noen knapper ble det en mer sommerlig veske ut av det. Det synes ikke på bildet men det ble en stor og god veske som rommer alt jeg synes jeg må ha med meg til enhver tid..

Og i går kom altså leveringen av møblene jeg fant på låven forrige torsdag. Jeg har alltid ønsket meg en speilkommode og var mildt sagt henrykt da denne dukket opp. Synes nesten at 400,- var skampris men er selvfølgelig lykkelig for at den ikke var så dyr at jeg ikke kunne kjøpt den akkurat nå. Den har fått litt medfart i lakken og jeg skal pusse den helt ned før jeg maler den. Har grublet litt rundt fargevalget men ender nok opp med en hvit nyanse til slutt. Hadde en tanke om at den skulle bli sort og blank men siden gulvet i gangen der den står er sorte fliser hadde dette blitt for mørkt dessverre. Men jeg synes den er så nydelig og den passet supergodt i hallen ved inngangspartiet.

Jeg har også vært på leting etter en liten kontorpult og da jeg fant denne rett bak speilkommoden måtte jeg bare slå til. Den er nok ikke så praktisk men hva gjør vel det når den er så søt..Skal ruge litt på hva jeg skal gjøre med den. I og for seg er den fin som den er synes jeg..
I siste utgave av Bolig Liv fant jeg oppskriften på disse lekre og annerledes valmuebollene og da vi skulle få besøk litt senere på dagen var det en ypperlig anledning til å prøve ut oppskriften. Bollene ble kjempegode men neste gang skal jeg ha i litt mer sitron enn det som var anbefalt. I tillegg til den opprinnelige oppskriften la jeg på et lag med vaniljekrem. Jeg hadde en kartong som snart gikk ut på datoen så jeg passet på å lage bollene ekstra gode med denne..Anbefales! Sitron er friskt og godt men jeg tror ikke jeg har hatt det i bolledeigen før. I hvertfall smakte det helt nydelig synes jeg og jeg kunne godt ha puttet oppi enda noen dråper
og litt skall.
De ferdige bollene som duftet av vaniljekrem, kanel og svakt sitron.
Jeg har jo stadig fortalt om turene våre til denne gjenbrukslåven men har ikke skrevet så mye om hva dette er for slags sted. Det er altså Røde Kors som driver dette skattekammeret av en gjenbruksbutikk på Jessheim. Vi har funnet en masse fint der til veldig gode priser.
Vi tar stadig turen innom der på torsdager og rusler rundt med en nystekt vaffel og en kaffekopp i hånda. Køene har blitt merkbart større de siste månedene. Ryktene om denne lille perlen av en bruktbutikk har nok spredd seg til nær og fjernt. Nå må jeg rydde litt her men dere får ha en fin kveld der ute i vinterkulda.

48 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

ååå..*vann i munnen*
Herreguuud, dette er ren tortur for meg som sitter her med sukkersug helt til himmelen.. De så vanvittig gode ut..*gomle i seg*

Vil si du har gjort litt av et kupp med det vakre møbelet.Var utrolig nydelig.
Gleder meg til å se resultatet når du er ferdig med det:)

Ønsker deg en supe herlig start på denne uken, kos deg masse:)

moa sa...

hei -
..for en superfin veske du har sydd! flinkeflink du!
..ønsker deg en fin ukestart!

moaklem

Ingrid - Fjeldborg sa...

God mandag! Her er jeg tilbake ved macen etter en nydelig helg langt unna det hjemlige. Har vært på jentetur til Lom (!) og kost meg med nydelig mat og vin. Og Dagbladet Søndag på bussen hjem! Det var jo så moro å se:) Merkbart oppsving på statistikken min i alle fall, så nå må jeg bare gjennom litt jobb før jeg skal prøve å få laget et innlegg.
For noen funn du gjør på denne låven! Synes det lille skrivebordet var nydelig slik det står, tror ikke jeg hadde greid å male det i første omgang:) Ha en god kveld, du står kanskje og svinger malerkosten allerede?!
Klemmer fra Ingrid

MiaNostalgia sa...

Fy fillern - for en fantastisk speilkommode du har fått til en latterlig lav pris! Sukk... Den skulle jeg gjerne hatr selv :-) Vesken din var også kjempesøt, og bolene så supergode ut. Kjenner at jeg plutselig ble veldig sulten nå.

Ha en fin uke.
Klem fra MiaNostalgia

jóna björg sa...

Nydelig veska di, kjempe romantisk og nostalgisk. Også møblene, kan spesielt li den med spejlet, kunne se flott ut at lakka den højglans hvit, jeg har et skap som består af to tårne på hver side og speil og bord/skap i midten, jeg (min mann) lakka den hvit..kan sitte og se på den hele dagen jeg..Mintgrønn kunne også gå på det mørke gulvet :)

Kaspara sa...

Kjære Kardemomme!
Takk for laaaang telefonsamtale!
Hvor lenge satt vi tro?
Nå har mitt litt trette hode sendt deg en mail, men jeg kommer vel på mer i natt.
Speilkommoden var like fin som jeg hadde forestilt meg! Så utrolig heldige dere var der. Det er jo et møbel som gjør et helt rom!
Likte også veldig godt arbeidsbordet. Kjenner ingen som er så ramme til å finne godbiter som deg.

Den romslige veska var skjønn, myk og romantisk. Jeg aner en liten inspirasjon fra vår felles stor inspirator Dottie Angel akkurat i den veska.Det oser vår og sommer av den! Kanskje den får bli med på sommertur til Danmark og får gjeste danske genbrugsbutikker?
Nå skal far i huset få overta dataen, og jeg hoppe elegant bort på symaskinen.
Ha en fortsartt god kveld!
Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Oi, det var sannelig litt av noen funn du hadde fått tak i, den speilkommoden var bare helt utrolig fin. Røde kors har den beste bruktbutikken her i Bodø også, Fretex er mye dyrere og finner ikke noe særlig der heller.Riktig så skjønn veske har du laget deg også, likte så godt det broderiet du hadde sydd på.
Forsatt fin mandagskveld
hilsen fra agathe si sie.

Janne sa...

Hei Kardemomme!
Gud, så nydelig den speilkommoden var!!! Gleder meg til å se den i ny prakt:)
Og vesken var kjempesøt! Er det et gult trønderstoff jeg skimter på innsiden? ;) Utrolig fin kombinasjon med de blondene...
Og de bollene...har ikke ord, for jeg er SÅ sulten og sugen på noe søtt! Og de gulrøttene og eplebitene duger ikke like godt...snufs;)

Klem, Janne

Ingrid - Fjeldborg sa...

Herreguud, glemte jo helt å kommentere den nydelige vesken du har sydd! Helt fantastisk fin og helt i min gate. Vil ha lik. Men må jobbe...

Miss-handy sa...

Hei:)
Så flott speilkommode! Og så heldig at du fikk den til den prisen, da!
Skulle jeg malt den hadde den nok fått en sterk farge av en eller annen sort....men jeg er jo litt hardere i fargevalg enn deg da:)
Jeg lurte på om du kunne hjelpe meg litt.....synes å huske å ha lest at du farget en sofa en gang..? Da lurte jeg på om du farget direkte på den, eller om du tok av trekket? Holder nemlig på med eldste sønnen sitt rom, og har et gulvteppe som jeg kjøpte ifjor men som var et skikkelig bomkjøp:(
Så vil jeg heller farge det enn å kjøpe nytt hvis det er mulig...
Så hvis du har tips, blir jeg veldig glad!
Ha en fin kveld!:)
Hilsen Siv

Barbros lille atelier sa...

For en nydelig veske du har laget! Broderiet var utrolig vakkert, og så ble det så lekkert når du plasserte det oppå den lille heklebrikken. Nå ble jeg virkelig inspiret. Er jo en ivrig samler selv av hekleduker, broderier og stoffer, så får ta et dypdykk i samlingen og se hva jeg finner:-)

Fantastiske møbler du har fått tak i! Heldige du!

Klem

Frk lykkelig med farge sa...

For noen kupp du har gjort, både kommoden og pulten var misunnelsesverdig. Nå har jeg akkurta skrevet feridg et referat fra et møte og kjenner sulten sige på, så jeg fikk vann i munnen av de bollene. Litt sent og spise nå da, hihi. Tror jeg må ta en dag og bake litt selv, greit å fyll opp frysa til hvis vi får gjester.

Klem fra Ann Kristin.

mykstart sa...

Å så søt romantisk liten veske! Og speilkommoden... den blir fin i lys. Skrivebordet ser jo ut som det har en deilig overflate slik som det er. Er så kjekt å se bruktkuppene dine, dessverre så har jeg ikke plass til så mye her jeg bor. Og kolonihagen er stappa full av ting som skal pusses opp til våren. :-)

Tove sa...

For noen funn!! Kjempeflotte møbler begge to. Og nydelig veske:) Er innom deg å leser alle nye innlegg... men er veldig dårlig på kommentarer om dagen.. Er iallefall kjempeimponert over alt de fine du hekler, du syr, symaskinfunn og de bollene... fy søren så gode de hørtes ut! Må prøves, din vaniljekrem variant med litt ekstra sitron:)

klem

alvorada sa...

Åh, nå fikk jeg helt frysninger i nakken! FOR en fin veske du har laget! Helt utrolig nydelig farge, og med det broderiet og knappene, -rett og slett helt perfekt! :)
Speilkommoden var også et knallfunn. Og så til den prisen da! :) Og som prikken over i-en sitter jeg nå med vann i munnen over kanelbollene. Dette var jammen meg et innlegg etter min smak!

Tonje sa...

Bollane såg deilige ut :o) Fine møblar du hadde fått tak i. Men, 400 kr for speilkommoden!!!??!! Snakk om røvarkjøp, heldige du for den var nydelig! Håper du bloggar bilete av det ferdige resultatet.

Klem Tonje

Tante Mimmi sa...

Å, den veska er det finaste eg har sett!!!! Fantastisk!!!!!!!
Du laga inlegg du som rommar så mykje at ein veit ikkje kva ende ein skal byrje i!
Komoden...vakker som den er! La den være slik! Og bollane...eg skulle ikkje ha kvelds i dag..men no romlar det i magen!
Ha ei fin veke vidare, og gid Jessheim var rett rundt hjørne!

::Moia sa...

Deilig med boller, skal bestille meg den bken jeg også, boller og slikt får jeg visst aldri nok av;) For et flottt speilskap, og med litt maling oh la la, skulle ønske vi hadde en slik butikk her også men jeg får vel lete etter skatter i Sverige utover våren, gleder meg. Og så gøy at sylysten er så stor om dagen, vi burde fått til en sydag!
Flyet til din bror har blitt forsinket så han er vel ikke hjemme før ett i natt så jeg hopper til køys nå, god natt:)

Anonym sa...

Så flott innlegg, bollene så jo bare helt supre ut. De skal jeg prøve med en gang jeg får kjøpt bladet. Ellerså så blir jeg også så misunnelig på den fine vesken, du burde lage en egen liten kardemommebutikk og selge noen av de flotte sakene du lager, jeg ønsker meg innmari en slik veske. Ha en strålende uke videre, du har en superblogg!

Lotten sa...

Åhh vilka härliga möbler du har fått tag på! Det lilla skrivbordet var ju helt underbart precis så som det är... men det kommer att bli en karamell som målat med ;-)

Kraam

Susanne sa...

Vilka vackra byråer .. du gör så otroliga fynd underbart! väskan du sytt är som en karamell...
vilka underbara bullar!! synd att du bor så långt bort annars hade jag nog dykt upp på en kaffe kopp med dopp!

dolamorola sa...

åhh.. de bollene fikk jeg lyst på!! Ser helt sinnsykt gode ut!!! Nam nammmm....

Den låven du forteller om skulle jeg gjerne ha besøkt selv altså! veldig fine funn! og je bare ELSKET den skrivepulten!!!! Jeg hadde ikke gjort noe med den.. Jeg syns den var fantastisk fin sånn som den var!!

og nydelig veske du har sydd! du er flink! :)

ha en flott tirsdag!

Brigg sa...

hmm..boller fikk jeg lyst å bake nå. Men du og du!! FOR noen flotte møbler..fantastiske.og jeg gleder meg kjempemye til å se dem malt i i kardemomme farger! Min to andre kulørfarger lignet faktisk litt på dine.De var også lyse 50-talls farger.Men jeg ble ikke forundret over at de plukket ut den røde. Passer bloggen min. Skulle dog hatt et spann av den lysegrønne og den lyseblå fargen jeg laget også..hehe. I morgen får vi ny stor bil. Da skal jeg farte rundt og fylle den med vakre møbler jeg og;-) Til stor fortvilelsen fra gutten i huset her. Vi har ikke SÅÅ stort hus liksom..

Ha en fortryllende dag kardemomme! Og du? har du vært i dagbladet? syns jeg så en kommentar om det..

Kaspara sa...

God morgen, Kardemomme!
Ja, nå sendte jeg deg akkurat en morgenmail, så supert om du sjekker innboksen!¨
Ble så inspirert av veska du sydde! Ble ferdig med bestillingsveska fra Vibeke i går.
Ha en flott dag i kulda!
Klem frsa Kaspara

Sissel sa...

Så heldig du er, som har fått fatt i slike skatter. Jeg er også på jakt etter en pult, så den kunne jeg gjerne ha tenkt meg. Glad det nærmer seg loppesesong nå, kanskje jeg er heldig og finner noe der.

Jeg besøkte en bruktbutikk på lørdag, i håp om å finne noen godbiter der. Men vi er ikke så heldig som deg som har et skattekammer i nærheten. For der som jeg gikk var det bare rot og gammelt boss. Så det var en som gikk skuffet hjem den dagen.

Ha en fin dag og kos deg med de nye møblene dine.

Klem

En fugl i hånden sa...

Hei Kardemomme

Hvor herlige og smukke gamle møbler, du har fundet til en slik i genbrugen! Jeg har også altid haft en drøm om en spejlkommode, og også om et oldgammelt chartol med massevis af små skuffer og et hemligt rum eller to... Ejer ingen af delene endnu, og ville ej heller vide, hvor jeg skulle sætte dem herhjemme... Jeg glæder mig til at se, hvad du ender med mht maling/farvevalg...

Og hvor lækre bollerne ser ud - dem må jeg vist prøve af en gang i fremtiden. Fint med tippet om ekstra citron og en omgang vanillecreme :)

Her venter vi på snestorm, mens jeg blogger og min mor stryger sengetøj og viskestykker...

Ha en fin tirsdag.

KH Helle

Anonym sa...

Hei Kardemomme - her var det jammen mye flott! Utrolig lekker veske - jeg er en ordentlig "grønn" dame, så denne falt jeg for:)
Den Røde Kors-låven må jo være en liten himmel på jord - for noen fine møbler du fant - gleder meg til å se hva du skal gjøre med dem - og hvordan resultatet blir:) Selv har vi noen gamle arvede både by- og bondeantikviteter, men nettopp fordi dette er arvede møbler, kvier jeg meg litt for å gå løs på dem med maling - derfor skal jeg følge med deg - og bruke deg som alibi overfor mannen min slik at han kan se hvor fint det kan bli:) Tror at han allerede er litt på glid når det gjelder et lite bordprosjekt......
Valmuebollene må prøves (bare navnet er jo nydelig) - MÅ kjøpe BoligLiv i dag - jeg elsker kombinasjonen valmuefrø og sitron i bakverk og spiser meg kvalm på "Lemon-and-poppyseed muffin" på Starbucks de gangene jeg har mulighet til det;)
Ha en fin dag:)
Klem fra Bente.

Vibeke sa...

FOR EN VESKE, gud a meg den var råfiiiiiin!!!!
nam...jeg fikk vann i munnen og kunne nesten kjenne duften av fersk gjærbakst her jeg sitter :)

skal bli gøy å se hva du velger å gjøre med møblene!

fin dag til deg,
klem

Anne (Moseplassen) sa...

gratulerer med ny kommode :) den ligner faktisk mye på den jeg hadde på barneværelset mitt når jeg vokste opp, men ser ut til å være litt nettere.

Blir sikkert fin i hvit :)

Kardemomme sa...

Bente: Jeg kan veldig godt skjønne at dere kvier dere for å male møbler som er arvet. Jeg har vel egentlig få sperrer når det gjelder sånt men det gamle lysegrønne skapet i stua malte jeg ikke før det var gått noen år. Jeg veide for og imot før jeg tok det endelige valget om å dra fram malerkosten.Men når det er sagt må jeg si at jeg aldri har angret heller. Hvis både gulv og vegger er lyse kan det være flott med den oprinnelige btunfargen hvis lakken er i god stand men hvis omgivelsene er for mørke synes jeg det lett kan bli litt mørkt og blir gående og irritere meg..
Håper dere blir enige om hva dere skal gjøre i hvertfall..
Speilkommoden jeg kjøpte nå skal males og jeg kan nesten ikke vente. I løpet av helgen har den nok skiftet drakt.
Jeg anbefaler gjerne bollene fra Bolig Liv. Det var en herlig kombinasjon med sitron og valmuefrø men som sagt vil jeg ha i litt mer av begge deler neste gang. Ha en fin dag videre Bente!
Veldig koselig å høre fra deg :))
Klem fra Kardemomme :))

Haust sa...

Fantastiske møblar! Ein slik kommode kunne eg jammen tenke meg!! Og bollane ser knallgode ut! Mmm...

Christine sa...

for noen lekre møbler du har funnet deg! gleder meg til å se hva du finner på å gjøre med disse!

og de bollene så helt amazing ut, får helt vann i munnen her jeg sitter jeg :D hørtes kjempegode ut!

Kari Anne Marstein sa...

Har lurt litt på hvor dette "gjenbruket" var - det må jeg sjekke ut, er jo ikke langt unna : ) Fine skatter.... søt veske og deilige boller, kan det bli bedre? Kanskje vi sees på gjenbruket da?? : )

::Moia sa...

Hei igjen, titter innom for å se litt til, og da jeg leste overskriften din denne gang, leste jeg: "...og valiumboller" mmm tenkte jeg, det hadde jeg jammen trengt nå;)hi, hi

En støvel og en sko sa...

Hei!

Den veska ble kjempefin!!! Og det ser ut til at du har funnet et fint gult stoff til foret også.

Og så heldig du var som fant sånne skatter på gjenbrukslåven. Gler meg til å se resultatet av malingen.

Ha en kjempefin uke!

Hilsen Sølvi

Linnea skriver: sa...

Sikken en fin taske, du viser.

victoria (huset i byen) sa...

Hei kardemome...
For noen fantastiske møbler du har kjøpt, bare elsket dem begge...
Takk for tipset om låven du går til, tror ikke jeg har vært der før, men er fristet til å ta turen nå, du finner jo alltd så mye flott der....
Nam nam de bollene så gode ut, huff ennå ikke fått boligliv i narvesen der jeg bor, bare går og venter på at det skal dukke opp...
ha en fin kveld

klem victoria

Frøkna på Haugen sa...

Hei. Jeg leser den fine bloggen din jevnlig, men har aldri kommet så langt at jeg har kommentert før. Men nå bare måtte jeg, den speilkommoden og pulten var bare fantastisk! Og gjenbrukslåve på Jessheim? Det har jeg aldri hørt om tidligere! Men jeg tror jeg har lokalisert butikken, den ligger ved idrettsplassen? (Som utflyttet Kløfta-jente er det aldri langt til Jessheim.) :-) Ha en fin kveld!

(eddas) sa...

Heisann....
endelig kom jeg inn på siden din etter anntall prøvde ganger:)
Nei og nei så heldig du har vært.....det er akkurat en slik speilkommode jeg drømmer om:)Og det skrivebordet og var lekkert......takk for at du deler med oss hvor du har kjøpt det...veldig snilt av deg....må nok ta en tur dit og myse litt:)
Og vesken din var akkurat så søt og romantisk som jeg liker......bollene holder jeg meg unna....prøver og miste noen kilo før våren setter inn:)
Da regner jeg med at jeg treffer på deg på låven en torsdag om ikke så alt for lenge:):)
Ha en koselig dag Kardemomme....
GoeKlemmer oversendes

Anonym sa...

Hei Kardemomme!

For noen nydelige møbler du har funnet! De var fine i brunt og blir sikkert enda finere malt. Når jeg ser slike anno-eksemplarer av noen møbler, blir jeg frustert over at jeg ikke har plass til et eneste møblel til her i reiret! Jeg er ei skikkelig kråke og er vill etter "kråkesølv-eksemplarer av ting", får aldri nok, ser meg ikke berga! Puh! Har visst blitt gjengbruksmaterialist. Det er bare det at jeg ser potensiale i så mange ting, ja, noe skal man lide av.... Det går jo selvfølgelig an å bytte ut noe, men det er jammen vanskelig det også. Tror jeg må slutte å lese blogger, blir jo så vanvittig inspirert! Sukk, den som hadde ei hytte eller et lite krypinn i hovedstaden å fylle opp! (Sistnevnte er øverst på ønskelisten, men det blir nok med drømmen.)

Vesken du har sydd er også nydelig! Den grønnfargen, sukk og stønn. Skikkelig anno 50-tallet!Jeg har utrolig lyst til å male en en vegg, eller to, evntuelt et helt rom i den fargen, det vil passe i vårt reir som er fra samme periode. Tenker på soverommet, med det blir nok med tanken for nå har jeg ikke tid til en eneste kretiv handlig, bare kretivitet på tanke- drømmestadiet. Jeg er så smått igang med videreutdannelse - det innebærer beinhard prioritering i årene fremover.

Jeg er hjemme med lille figur i dag som har nok en runde med omgangssyke og feber. Puh! Han har gått i barnehagen - nøyaktig én måned i morgen - og vi har hatt to runder med sykdom. Vel, beste medisin mot frustrasjon er å snakke med andre barnefamilier, for de er gjennom nøyaktig det samme. Og det å være i "samme båt" - ja, det er en trøst.

Oppskriften i BoligLiv må jeg prøve. Jeg fikk nemlig et år med BloligLiv av min søster til jul. Ble så glad for den gaven. Jeg har aldri kjøpt det interiørbladet - merkelig nok - men har lest, slukt og studert bladet de gangene jeg har vært hos henne. Til hennes frustrasjon - da gikk jeg nemlig i transe og jeg ble en taus søster som satt der, fordypet i sitt he he!

Vel, får hive meg rundt her i reiret med bleier, grøtskjer og melkeflasker. Han krever sitt han lille - og han er en aktiv krabat som er vill etter ledninger og kjøkkenskuffer. Jeg er glad jeg har kodis til å henge med, det er verre med hans far he he, han får kjørt seg.

Gleder meg til å se gjenbruksresultatene, samt dine andre kreative prosjekter.

Ha en fin dag. Det er vel like hvitt ruskevær hos deg som hos meg.

En ting til; Så deg og dine favoritt i sønd. dagbladet! Det var moro! Flott reklame!

Fjærklem fra innesnødd - forhåpentligvis ikke nedsnødd Nøtteskrike

Unknown sa...

Så utrolig deilig det så ut med nybakte boller. Ser fram til noen dager fri nå. Da skal det bakes og koses. Jeg lo litt ang kommentaren din om snøbading. Jeg skjønner godt at du reagerer. Dere har i grunn hatt nok sykdom for flere år...og man risikerer jo å bli syk av varm svømmehall-kald snø-varm svømmehall. Men for min egen del, så er jeg ikke så i mot det : ) De synes det er så moro, og jeg skal innrømme at jeg har vært med på det selv...

Du gjør virkelig noen kupp på låven, og nå ser jeg du skriver hvor det er også ; )Skal prøve å ta meg en tur denne uka, men tida løper litt i fra meg, så det spørs vel : )) Vi ses vel snart kanskje. Ser veldig fram til varmere dager...hvor sykkelen kan tas fram og det går an å bevege seg utendørs....uten å føle seg som michelin-mannen.

Kardemomme sa...

Nøtteskrika: Så koselig å høre fra deg igjen! Skjønner jo at du har fullt opp med å få hverdagen til å henge sammen med to små barn, full jobb og påbegynt studie! Du er virkelig tøff! Jeg husker så godt da datteren begynte i barnehagen.
Tror det er vanlig at ungene pådrar seg allverdens smitte den første tiden. Veldig slitsomt både for den lille som er syk og for de voksne som som blør innvendig når de små har det vondt.Gratulerer med abonnement på verdens koseligste blad! Bolig Liv er virkelig mitt favorittblad og snart det eneste bladet jeg kjøper også! Det er så fullt av hyggelige aktiviteter, spennende oppskrifter og inspirasjon fra personlige hjem
at jeg ser fram til hvert nye nummer som kommer og nesten teller dagene.
Ønsker de små syke en god bedring og så får dere ha en så fin fortsetting på uka som man kan få med sykdom i huset! Stor klem fra Kardemomme :)))

till-vidas-ara sa...

Jaaa, kära Kardemomme - det måste vara ett fantastiskt loppisställe du har funnit - det är otroligt fina grejer du finner hela tiden - och jag dånar över dina fantastiska fynd :) Den där spegelbyrån var ju PERFEKT!!! Hade gärna haft en likadan - men så fina saker är svårt att finna här...måste fundera ut var man kan finna dessa fynd här...grunna grunna!!! Den gör sig nog finast i vitt som du säger - men det lilla skrivbordet håller jag med dig om att det gott kan få vara som det är...jättefint så!!!

hoppas ni har det varmare nu!!!
Här är ganska varmt både inne och ute nu, för mannen har lyckats mixtra med elementen...äääntligen :D Jag har lagt ut lite smått o gott på tradera för att generera pengar jag :) Får se vad det resulterar i, hihi!!!

Massa kramar Lycke

Anonym sa...

Hei der...ikkesenile Kardemomme. Herrefred for en lykkerus du er i..;)
Utrolig søt veske, den var virkelig finfin<3-flink du er.
Og her har du kommoden din, vet du. Med speil og greier...Blir nok fin med litt maling på den ja. Har en lignende på vår "farm", en gammel en som alltid har vært der, så føler liksom ikke jeg kan male den...men gødness, jeg har lyst!
De små skuffegreiene på toppen står kanskje løst på din også?
Og d fine arbeidsbordet ditt da...kjempefint. Har så lyst på et syrom her..., men ingen ledige rom til d...Lurer av og til på om jeg skulle få meg et lignende bord på soverommet;) Så kunne maskinen bare stått der, får jeg "ånna" over meg kan jeg jo bare hive meg rett opp av senga, lissom..hi,hi.
Har ennå ikke sydd meg veske her, men tenker stadig på d..må vel bare hive meg rundt!
Tro om jeg får d til...
Din var ihvertfall superfin!!!
Ha en kreativ kveld videre:)
Klem -Irene-

Anonym sa...

Igen har vi samme smag. for et årstid siden eksperimenterede jeg med kanelboller. Jeg var lidt træt af altid at lave de samme, så jeg begyndte at fylde dem med netop valmuefrø og vanliecreme! :-D Det minder mig om rusland og Tyskland. De ser vild lækre ud, dem du har lavet! Håber, du har det godt!

Linda.

Hege Hagen sa...

Hei, setter stor pris på at du liker Røde Kors burikken på Jessheim. Og siden din er utrolig flott! Håper du finner flere godbiter hos oss.

Kardemomme sa...

Hege Hagen: Hei Hege :))Så moro at du titter innom bloggen min!
Jeg er helt sikker på at det blir flere godbiter fra dere etterhvert! Det er ukas høydepunkt å rusle rundt hos dere og så avslutte med en deilig nystekt vaffel og kaffekopp :))
Ha en fortsatt fin helg!
Hilsen Benedicte :))

Lille Liljehvit sa...

Du er bare så heldig altså!!! Både speilkomoden og skrivebordet er helt nydelige!!! Gleder meg til å se når du har malt ferdig :)

Og så så kreativ med papp og papir, og stoff du er!! Jeg er så imponert!! Kunne ønske jeg var så flink som deg!!

Håper du får en deilig Søndags kveld!! :)


Hilsen LiljeHvit :)