tirsdag 21. september 2010

Resultatet av en ettermiddag på syrommet

Jeg vet ingenting som inspirerer meg mer enn store nyvaskede bunker av retrostoffer. Mønster og fargespill gir meg lyst til å dra fram symaskinen og sette i gang. Jeg var jo så heldig å finne mange fine hjertebankstoffer på loppis i helgen, og dessuten har jeg hatt besøk av Kaspara som hadde med seg en bunke til meg av det nydelige slaget. Vesker får man som kjent aldri nok av, så jeg kastet meg over et lenge planlagt prosjekt.
Jeg fant noen fine gamle veskehåndtak i bruktbutikken for en stund siden, og disse har nå fått et nytt liv sammen med noen av favorittstoffene mine.På det øverste bildet ser du vesken forfra, mens du kan se den bakfra på det nedreste bildet. Dette gule stoffet som jeg fikk av Kaspara er en av mine absolutte favoritter og jeg hadde nesten ikke hjerte til å klippe i det...
    

Hva er vel herligere enn synet av nyvaskede tekstiler som blafrer i vinden? Etter helgas storfangst går vaskemaskinen kontinuerlig. På tørkesnora henger noen av favorittene mine. Gleder rmeg til å legge de i sirlige bunker som forhåpentlig vil inspirere til nok et syprosjekt her hjemme snart..
Ha en flagrende flott tirsdag der ute :)

31 kommentarer:

Mirjam sa...

Ih, hvor ser det skønt ud med de farverige stoffer i solen :)

Kh. Mirjam

ANNE sa...

Åååååååå,så flotte stoffer!!!!
Jeg har noen sengesett jeg også,og det er kjempevanskelig å sette saksa borti.....

HannasHörna sa...

Åh vad härligt!

Så ser det ut här också:) Nu ska man bara få tid att sy...

Supersöt väska!

Kram/Hanna

Unknown sa...

Hei, så nydelige vesker. Sengetøyet på tørkestativet er bare helt fantastisk!! Jeg har vært i London i helgen og det var så mye fint å se på, hadde jeg bare vært Pippi med gullmynter...kikk gjerne inn til meg å se innlegg om London...jeg øver meg veldig på fotomontasje, men det er ikke lett...ha en fin uke!! Wilhelmine

Unknown sa...

...oj, her rakk du meg i forkjøpet...takk for koselig kommentar på bloggen min. Jeg har jo som sagt vært i London sååå mange ganger, men oppdager noe nytt hver gang. Bare elsker denne byen. Farlig å bo så nærme en flyplass med Ryan Air...49,-kr til London...det er jo bare gull!!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Kjempefine farger og mønstre på de forskjellige stoffene, og nydelig veske du har laget :)

Du hadde rett ang hvor jeg var på loppis ;) Du får ta turen dit neste år vet du! Men er ikke lett å bestemme seg for sted når det er mange loppemarkeder på èn gang!

Bli med på give-away'en min da, hvis du vil ha sjansen på å vinne mer stoff og annet fint!

Klem fra Stine

Minmill sa...

Hei kjære deg! Jo, jeg kan love deg at AHA konserten var bra. Det var god stemning og bra musikk og et vanvittig sceneanlegg. Kvelden ble avsluttet med natt-suppe hos noen venner og aha musikk på høyttalerne. Så morsomt at du tenkte på oss da du så innslaget på tv. Jeg har vært ruskete i formen de to siste dagene, og holdt meg hjemme fra jobb. Det eneste jeg orker er å sitte foran pc'en og da er jeg glad for at det er mange flotte blogger å se på.

Ser at du har danset tango med symaskinen igjen. Du er så flink, og er en stor inspirasjon for sånne som meg som ikke har så lett for å ta maskinen fram. Jo mer jeg ser slike innlegg, jo større er sjansen for at jeg kanskje setter igang. Stoffer har jeg visst nok av, så det mangler ikke noe. Veskene dine ble kjempefine. Jeg likte den øverste. Det var noe Vintage aktig over den.

Nå står visst middagen på bordet her, så nå blir det en pause fra pc'en. Klem Minmill

Lykkeliten sa...

Herlig veske!

Disse retrostoffene i flotte farger er definitivt bare til å bli glad av.

Kos deg ved symaskinen.Selv holder jeg på med å applikere på en løper og det tar laaaang tid.

Klem Lykkeliten

Rikke sa...

Sikke nogle flotte tasker! Jeg synes også, at synet af de nyvaskede tekstiler er skønt! Jeg er sikkerpå, at der kommer nogle spændende projekter ud af dem!

Kh Rikke

Mitt lille hode! sa...

Hei!
For en nydelig veske! Nå ble jeg skikkelig inspirert! Elsker retro:)
Har selv vært på en brukthandel idag og røsket med meg noen oppussingsgjenstander:):) Klør i fingrene etter å begynne, men det må nok vente litt til.
Ha en fortsatt fin dag! :=)
Mvh Trine

Åse Marit sa...

For ei fantastisk fin veske! Det gule stoffet var berre heilt nydelig. Lekraste klestørken eg har sett nokon gong:) Ser ut som du har gjort tidenes kupp!

Ha ein fin kveld..muligens på syrommet!?

Bente sa...

Hei - så flink du er, Kardemomme - så fantastisk gøy det må være å bare kunne sette seg ned foran symaskinen og skape så mye fint:) Vesken ble kjempeflott - virkelig et blikkfang - og det gule stoffet - det blir jo nesten som å bære rundt på solen, det;)
Har faktisk litt stoff liggende som jeg har planer om å bruke til å sy trekk til en halv sommerdyne - lage det til et mindre vatt-teppe liksom - men jeg må først over den store mentale terskelen ....;) Men - en dag:)

Ha en fortsatt fin tirsdag, Kardemomme - klem fra Bente.

gult hus i svingen sa...

herlige stoffunn og nydelig søm. Heldige du.........

Det er noe eget og tilfredsstillende å legge nyvaskede "elske"- stoffer i sirlige bunker.

Klem fra Trine

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej Kardemomme,

sikke nogle herlige stykker dynebetræk du har fundet på loppemarked. Hvis jeg var kommet forbi de flagrende tekstil som hængte som dine på et tørrestativ, var jeg nok kommet til at kravle over hækken, og hugget dem...
hold fest nogle dejlige farver og mønstre!!

Sidder lige alene hjemme inde Selma kommer fra Basket Balle og Jakob henter Folke hos en legekammerat fra børnehaven. Så her er dejligt stille.'
Jeg er igang med at lave dukke og bamsetøj til julenummeret af Hendes Verden. Går det i den rigtige retning hos dig med projektet?
Knus Stine:)

Skjerstad sa...

Kjempestilig veske !! Den var helt i min smak :) Så fine stoffer du har fått av kaspara og funnet på loppis ;)

Ha en fin fin kveld :)
Klem fra meg :)

Veronika Mikkelborg sa...

kjempefine stoffer og kjempefine saker tryllet frem fra symaskinen:)

ha en fin kveld!

veronika

Fargebarn sa...

Så utrolig mange fine retro stoff du har. Blir grønn av misunnelse! Også den kule veska da! Du er jammen en kreativ sjel! Jeg fant ingen retro stoff på loppemarked, men hadde egentlig ikke noe forhåpning om det heller. Godt fornøyde med helgen ble jeg likevel! :)

Ha en fin dag videre!

Krabbelure sa...

Hver gang jeg ser de fine tingene du syr, får jeg så lyst til å sette meg ned og lage noe selv også! Du inspirerer virkelig, - og på bildene dine ser det nesten ut som om det er sommer fortsatt! Takk for inspirasjonen i dag! Klem.

(eddas) sa...

Heisann..
det ser så flott ut der det vaier i vinden..en blir rett gla av og se på det:)og veska ble kjempeflott...du og Kaspara er så flinke med farver.....
Ja..loppegal kan en si en er...:):)
kos deg ved maskinen..
eddaKlemmer

Marie sa...

Herlig veske, du er kjempe flink! Og herlige farger flagrende i sola- skjønt med høst!:) Fin kveld fra meg til deg- klem!

Kaspara sa...

God kveld kardemomme
Så supergøy å se gamle kjære stoffer i en ny lekker veske! Den var jo fantastisk både på forside og bakside.
Virkelig et smykke på veggen!
Så er det jo så fristende dette bildet med flagrende retrodynetrekk på snoren! Tror nesten jeg hadde tatt meg en fluktstol og sittet og koset med den herlige utsikten.
Ha en god senkveld!
Klem fra Kaspara

s h i n e d e s i g n sa...

Hei Kardemomme :-)
Oioioi for noen fine stoffer du har funnet. Jeg finner aldri sånne jeg. Kanskje ikke trønderne hadde sånne på 60-70-tallet!?! Det er vel neppe sannheten, men at noen støvsuger markedet for disse skattene, før jeg ankommer, DET er sikkert! Det stoffet fra Kaspara gjenkjente jeg med en gang! Det er også mitt favoritt-retro-stoff. Og da hun sydde en pose med det stoffet, fikk jeg nesten litt åndenød og bare måtte kjøpe det, rett og slett! Vesken din ble helt nydelig!! Det samme var innlegget ditt i sin helhet. Ha en finfin uke. Klem.

s h i n e d e s i g n sa...

Glemte foresten å si at den grønne puten min er laget av Plonka og kjøpt på Epla, ikke Kremmerhuset nei...det var den med biler på ;-)

Lille Liljehvit sa...

wow! Fin veske!! Stilig at den har flere små ruter på den ene siden, og t stort mønster på den andre! I like! :) Og du har rett i at det gule stoffet er hjertebank-stoff! Heelt enig!! :)

Så bra du er fornøyd med helgens fangst :)

Ha en herlig uke videre!

LiljeHvit

mimmi-leone sa...

Fargerikt og herlig!!!
Klem fra M

Tussi sa...

Når jeg ser de flotte tingene du har laget, er det nesten så jeg angrer....
Har vært hos min mor og plukket ut gamle stoffer og (UPPS!) levert til loppis. Jeg har jo ikke vært noen utpreget retro-fan, men nå kjenner jeg at det kanskje er i ferd med å snu. Vel, kanskje jeg henter noe tilbake? Kan vel det, er jo med på å arrangere, og det skal ikke foregå før neste helg!
Kos deg med de fine stoffene dine, jeg gleder meg til å se mer :)

Unknown sa...

Ja, det stoffet fra Kaspara har eg jammen sikla på inne hos henna... *sukk* Det e nåke for seg sjøl altså :o) Fiiine blei veska!!

Tusner på takk for loppistips forresten!! Blei skikkelig satt pris på :o)

kardemomme sa...

Marie: Takk for koselige ord! :))
Det er så utrolig inspirerende med nye stoffer i bunken. Mangler bare tid til å få laget noe av alt sammen. Ha en fin dag der ute! Klem fra Benedicte :))

Janne sa...

Så tøff veske:)
Og jeg måtte snappe etter luft over klestørk-bildet ditt! Bare bildet i seg selv var et syn:) Når det gjelder lappeteppet mitt så lyver nok bildene litt på størrelsen, for det er ikke mer enn 80x120. Men rutene er så små, så det var en liten tålmodighetsprøve... Nå har jeg tenkt å prøve å sy på bakstykket, og er litt spent på om jeg får det til på en pen måte.
Ha en fin dag:)

Klem, Janne

Re-dizain sa...

Härligt, härligt:) älskar alla dessa tyger!!!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Så nydelige væsker du har sydd!
Og for et hærlig syn av alle de fantastiske dynetrekkan som heng ute på snora. Kjenne æi blir glad av å se nå sånt:) Heldige dæi som har fått tak i så masse fint:)
Håpe du får en fin kveld og e god dag i mårra
klæm