lørdag 3. oktober 2009

Ny pute fra syrommet..

I det siste har jeg lett spesielt etter stoffer i mintgrønn og aprikos. Plutselig har jeg blitt besatt av disse pastellfargene, noe som blant annet skyldes den siste Wiinblad-plakaten min. Jeg har vært så heldig at dette har vært farger som mange andre har forkastet og jeg har derfor funnet meg en pen bunke hver gang jeg har vært på bruktlåven min. Her ligger de rene og velduftende i påvente av å skulle bli puter, vesker eller tepper.
Dere begynner vel å bli lei av å se Eames-stolen min nå men jeg er så innmari glad i den og den er perfekt som bakgrunn til alle slags farger.
Arbeidsbordet flyter mens jeg er igang..
Siste gang jeg var på bruktlåven fant jeg denne vasen som var helt perfekt i fargen til min nye pastellfargede pasjon..
Det er lenge siden sist jeg kunne dra fram symaskinen. Vi har prioritert prosjektene her hjemme men nå klarte jeg ikke å vente lenger. Stoffhaugen min har vokst seg større og større og i går hadde jeg den perfekte dagen med baking og sying. Ble så inspirert av den runde puta fra Indiska og ville ha flere slike. Her høljregner det i dag og ikke en gang kattene vil være ute så det blir innedag med tapetsering av kjøkkenet (har holdt på i en evighet) og kanskje noen stunder på symaskinen innimellom. Nå er jeg inspirert nemlig!
Ha en kreativ dag der ute :)

38 kommentarer:

Rikke - fargesirkelen sa...

Man blir ikke lei ei Eames:D Fargene her herlige! Jeg bruker noe av samme tonen på magobertrommet, elsker det! Er forresten der inne det blir ferdigstilt prosjekter i dag =)

Guro sa...

Knallfin pute! Du har virkelig en egen radar til å finne gamle tøffe stoffer. Men så bruker du nok litt mer tid på å lete enn det jeg gjør. Ser ut som at dere hadde noen fine dager på torpet, og paris-tur høres heller ikke foraktelig ut :O)

Maria sa...

Jeg blir aldrig træt af at se på eames-stolen din, jeg ønsker mig jo selv en brændende ! Men indtil jeg MULIGVIS engang selv får mig en, kan jeg jo altid kigge på din :-)

Puden blev rigtig fin, og så er det er sjovt projekt at sy sådanne synes jeg. Farverne og jo også skønne, heldigt at der ikke er så mange andre i dit nærområde der synes helt det samme, for da får du jo stofferne for dig selv - heldigt :-)

Ha en rigtig god weekend - KLEM Maria.

Unknown sa...

Den ble kjempefin!!! Flink du : ))

Hyttehuset sa...

Du er så kreativ. Stolen er ein draum hos meg, så i mellomtida nyt er din med lekre puter i. Eg er heilt eining i at han fungerer godt som bakgrunn.
Ha ein god kreativ dag!

Go helg til deg og dine.

Josefine sa...

Heisan...

For en fin blogg du har!

Nydelige farger her inne...og puten ble kjempetøff:)

Ha en fin lørdag!

Susanne sa...

hej,Vad fin kudde verkligen !!
Ja pastellerna dom är underbara jag får en känsla av att det är 80 talet som bankar på dörren, alla dessa pasteller som mintgrönt aprikost verkar vara på väg in i våra liv.. mins mitt kök i mitten på 80 talet allt var i mintgrönt och rosa! till och med kaffe bryggaren var rosa!
Alla dörrar var dekorerade i rosa hantag och dyligt..porslinet var randigt i rosa o aprikost .. kanske skulle jag sparat en del ?
kudden du sytt är fantastik 80 tal eller inte!

Re-dizain sa...

Så härlig kudde..det är otroligt roligt med lapptecknik... och du är duktig på färgsättning tycker jag.
Kram

Kaspara sa...

Hei Kardemomme!
Hvilken flott pute du har sydd! Herlig med den runde formen, og farver og mønstre er flotte sammen; typisk Kardemomme!
Bunken fra bruktlåven ser lovende og spennende ut. Deilig å ha masse stoffer å velge mellom, når man koser seg ved symaskinen.
Jeg har halvsydd tre skjerf i dag og bare koset meg inne. Gutta har besøk av en god kamerat og klarer seg selv. Rufsevær her også, og jeg synes det er deilig med slikt vær. En får så ro over seg, og har verdens beste samvittighet over bare å suse inne.
Ha en god kveld til deg og dine!
Klemmer fra Kaspara

Ida sa...

IIIIIkkk. lei av eames ? Ok, jeg leser mellom linjene - og tenker som så at det skulle stå - jeg blir så lei av at eamesstolen ikke har pute ! :-) Og du... dersom du skulle bli super lei (I WISH) - så tar jeg i mot ;-D

NYDELIG pute ! Gjett om det så pling i inspirasjonsboksen her - fikk sååå lyst å så meg en slik fiiin rundpute. Hvordan gjør du det egentlig? Når jeg syr vanlige rundtputer - så syr jeg jo bare en avlang firkant - har du ro runde deler nå, kanskje ?

Pastell er fiiint! Montro om jeg klarer å følge pastellene gjennom hele vinteren - blir ofte litt annerledes da! Deilige stoffbunke der du! *misunnelig*

Ha en fin helg!Klem

Myownhome sa...

Hej!

Vilken fin kudde!! Undra om det när något man ska pröva på själv kanske.. :) I alla fall var det himla fina tyger och färger du blandat!

Ha det bra
kram //Johanna

Bistels Brenneri sa...

Hei!! Ser du er i det kreative-hjørne, det er herlig.Superflott stoff til pute. Jeg får også lyst til å sy...har jo aldri tid. Det kreves jo av meg andre steder, akkurat nå er jeg mest opptatt av keramikk. Ellers må jeg også være tilstede sammen med familie. Nå har det vært herlig med en ukes høstferie. Gruer meg litt mandag...er ikke i jobb modus ennå. Kos deg ha en God helg :o)

Rikke sa...

Sikke en kær pude. Jeg forstår til fulde din svaghed for pasteller ;O)

Dans på roser... sa...

Å!
Det er så herlig å kikke inn hos deg.
Det VISES at du er inspirert! Så herlige fargekombinasjoner, helt til å bli glad av.
Sa jeg takk for bokhjelpa? Takk i alle fall, jo det er nettop den boka jeg tenkte på. Du har den kanskje? Med små røde sko på fronten?
Tror ikke jeg vet om noen som har så fine baketips som deg.
Måtte kjøpe meg Krudtugle og Kanelsnurrer etter inspirasjon fra deg en tid tilbake.
Likeså, prøvde jeg å få tak i Decemberdage. Den er utsolgt fra forlag, umulig å få tak i et eksemplar til odel og eie.
Men det lokale biblioteket her, er så supre, så de fikk lånt boka fra Danmark. Den er RÅÅÅÅFIN!
=) Nå er det jammen ikke lenge til jul igjen....en stund enda, men...
Må kanskje låne den i år også=)

God lørdagskveld, med eller uten symaskin.
Klemmer

Lycke sa...

ÅÅÅÅ, men käre Kardemomme vad härligt att ha dig hemma igen!!! Har vart fullt upp för mig med och bara slängt ut inlägg i förbigående...vet inte varför allt stressat ihop sig så nu i dagarna...fast jag kanske ska få börja jobba lite på en supermysig affär o har fixat o donat med detta - berättar mer sedan!!!

Åh, vettu - den kudden föll jag också för...ligger hemma här nu, men tänkte sätta ljusgrönt tyg där den är svart, hihi...är inte helt förtjust i svart jag! Men den du gjorde VAR JU ÄNNU FINARE än Indiskas!!!! Du är ju för fantastiskt duktig vännen, och vasen bara älskade jag!!!
...och tygerna - vettu, jag älskar ju också sådana färger, så jag förstår dig så väl - önskar bara jag kunde ta mig för att sätta mig vid symaskinen någongång - fast det känns som jag skulle behöva en lärare med mig, hihi...men jag vill jag vill, så snart händer det nog något i allafall!!!

Nu har planscherna jag köpte från plakatmuseet kommit upp på väggen - äntligen, och du känner nog igen dem...men jag tycker de tar sig helt annorlunda ut hos mig och det är ju gott och väl för jag vill ju inte härmas så vansinnigt mycket, hii...hiiii...!!!

Blev visst en roman här nu, men jag har ju lite fritid nu när både mannen och barnen somnat där uppe...ganska skönt att vara helt alena en stund för det har varit full rulle här hela dagen...

Önskar dig en underbar lördagkväll kära du...Kramhögar Lycke

Vibeke sa...

HERLIG pute! Nå ble jeg skikkelig inspirert av deg Kardemomme- tusen tusen takk :)

Go'lørdagsklem,
Vibeke

Anonym sa...

Herlig pute og herlig stol;) Og den stugoen så jo helt superkoselig ut. Så riktig ut som du kosa deg med oppvasken der ja. Sette seg ned etter at oppvasken står i stativet, med en god kopp kaffe..deilig:-) ha en fin lørdagskveld og en innspirasjonsfylt søndag. -Irene-

Kardemomme sa...

Hei Irene :)Jeg ante ikke at jeg vireklig kunne kose meg med noe så enkelt som en oppvask men det å stå ute og ta den i slike omgivelser var en herlig opplevelse ja :))Og kaffekopp ble det etterpå! Tror nesten jeg må finne meg et småbruk slik at jeg kan ha det sånn bestandig..Savnet ikke oppvaskmaskinen et sekund ;)
Ha en fin lørdag videre du også!
Eller søndag får jeg vel si når jeg ser hva klokka er. Sitter og hekler og glemmer alt som heter tid men nå slår jeg av pc'en her!
Ha en fortsatt fin helg Irene! Klmmer fra Kardemomme :))

Maria sa...

Jag säger mer Eames åt folket! Jag har ju ingen själv så då får jag njuta av bilder på din. Du är så duktig när du får inspiration och sätter igång o syr! Bra jobbat, tycker nog att din kudde var finare än den från Indiska ;)

Janne sa...

Så fin pute og herlige stoffer! Ble inspirert til å prøve meg foran symaskinen i dag jeg også! Med mannen på jakt, og poden hos besteforeldre har jeg en hel dag til egne sysler. Burde gjøre husarbeid....meeeen, helgen er ikke bare burde-burde, er den vel? Takk for inspirasjonen, og ha en nydelig søndag:)

IfraLahell sa...

Så utrolig fin puten ble...veldig inspirert her nå altså. Har også en bunke med stoff liggende og har desverre ikke kommet lenger enn at jeg har hentet symaskinen opp fra kjelleren. Tiden bare flyyyr avgårde om dagen. Er også veldig svak for mintgrønt om dagen. Flott farge.

Så ut som dere hadde en fantastisk høstferie. Nydelig torp venninnen din har fått seg. Det var drømmen her også lenge og vi la faktsisk inn bud på et torp. Vi fikk det ikke, men sommeren etter fant vi huset vi bor i nå, så det var nok ikke meningen ;)

Håper du får en nydelig søndag!

Klem IfraLahell

Mor og datter sa...

Ååååh så fin pute!! Den likte jeg skikkelig godt ;) Så flink du er!
Ha en kjempe fin søndag og kos deg masse!!!

STOR klem

Ann Helen sa...

Sjekk den stoffbunken da - du, altså! Drar i hus det ene lekrere enn det andre.
Har nettopp bestilt meg litt fra etsy jeg nå faktisk. Søkte på retro fabrics, og da fikk lommeboka bein å gå på...;-)
Helt skjønn pute, morsomt med rund form!

Unknown sa...

Hei! Takk for koselig kommentar tilbake fra deg;) Du må nok få deg et småbruk ja, vi har nemlig et småbruk vi, jada, men har litt vi skulle gjort med d. Men to steder å holde er dobbelt så mye som ett!!:) kos deg på Geiloturen med hekleriene dine, Kardemomme:) Klem -Irene-

Maria sa...

Hej Kardemumma!
Mycket härlig kudde! Dte är jättelänge sedan jag har sytt helt fritt så jag längtar efter det. Hoppas att jag ska hinna den här veckan.
Tack för din långa kommentar inne hos mig idag. Den värmer mig!
Hoppas att du får en fin vecka!

Marigrafen sa...

Åååååå.. jeg er bittelitt mye misunnelig på den vasen. Jeg er jo også bitt av mintgrønn basillen for tiden, bare sjekk nyeste på kjøkkenet mitt ;)

Kardemomme sa...

Hei igjen Irene :)Heldige dere som har småbruk! Det er min store drøm og jeg håper en gang at jeg skal bli en lykkelig eier av et jeg også. Takk for hilsen med på turen. Holder på å pakke her og storgleder meg! Ha en fin uke!
Klemmer fra Kardemomme :))

Charlotte sa...

Vilken fin kudde! Visst är det mysigt med pastellfärger.
Jag har flera projekt på gång och jag tror nog att ett eller annat ska komma upp i bloggen denna vecka. Virkat denna gång, symaskin har jag satt lite på udantag en stund tills jag bestämt mig för vad jag ska sy.
Hösten kom med stormsteg hos oss så jag hoppas ni har lite bättre väder. Idag flyttar en hund in hos oss och ska vara här i nästan två veckor. Jag testar, går det så går det eller så får jag andningsbesvär. Vi får se. Tänkte på planerna om en norsk-svensk ordbakningslista som vi pratade om i vintras. Jag hade helt glömt av det tills jag fann en lapp om det. Ska vi göra en? Ingen brådska alls för min del, det går ju att jobba på den hela vintern eller ta fler till hjälp.
En lien fråga så här på morgonkvisten är det lika lätt att blogga i blogger som det är/var på bloggagratis? Jag har funderat på att starta om på ny kula, vill ha fler möjligheter och möjligheter som fungerar utan att man ska behöva riva sitt hår! Bloggagratis kan vara lite frustrerande ibland.
Ha en underbar vecka!

Susanne sa...

Hej kära vän, Tck för dina ord på min blogg!
Lapptäcket har jag loppis fyndat! för 70 skr! det var ett sådant lycko fynd.. det är stort med.. tänka att någon har ens velat få bort det! man vet vilket arbete det ligger bakom!
Ja 80 talet fnissar men det är väl så att allt kommer tillbaka på något sätt, bara vi slipper frisyrerna!
hoppas du får en fin dag, jag ska elda i spisen och titta på den lilla snön som fastnade i går. hoppas den smälter bort igen och att Oktober blir en varm månad,
kram sus

SiriR sa...

For en lekker pute!
Og den stoffhaugen var jo til å bli helt misunnelig av:)

::Moia sa...

Stilig, var på Indiska i går, og så den røde puten og tenkte at denne er det lett og sy, og se der, det har du gjort;) Hmmm blir det feil av meg da, og også sy en... Vi har vært på Sörgården hele høstferien men jeg har stort sett vært syk, og ikke orket noe av det, jeg hadde de store planer om å gjøre... typisk...
Men jeg har drukket bøttevis med te:)

Fruen sa...

Så fint så fint.. :) Puden har jeg også liggende, altså uden betræk, men har ambition om at der engang kommer et lignende.. Det er super fint.. Dejlige billeder i indlægget... :)

Therese sa...

Jeg har også vært gjennom en periode nå der jeg har vært veldig glad i pastellfarger, men jeg har ikke villet innrømme det *lol* Men nå tror jeg faktisk den er på vei til å skli over igjen faktisk, bortsett fra pasjonen for mintgrønt da. DEN gir seg nok aldri ;)

Persilja sa...

Oj så fin!!! Och den ser så svår ut!!! (Ännu bättre.) Mintgrön och aprikos, det är 80-tal det. :D

Mor og datter sa...

Hei igjen..takk for at du la igjen kommentar hos oss meg, det har blitt mer eller mindre min blogg nå. Mamma skal få sin egen blogg og vi skal prøve å lage en blogshop sammen :)

ta gjerne en tur innom igjen :)
klem

Rikke - fargesirkelen sa...

Fikk du gjort ferdig noen av helgdens prosjekter? Her tok jeg meg som vanlig van over hodet, og ble ikke helt ferdig:P Hadde glemt å legge inn den tunge magen i tidsberegningen min=)

Litt moro at du trudde jeg holdt hus i Oslo, skal ta til meg komplimentet=) Men jeg er vel så langt unna ei byjente som det er mulig å komme. Er fra gård, og bor akkurat nå i el liten by ute i skogen – ikke langt unna Nina=) Når jeg blir stor skal jeg flytte tilbake på gården og bli skikkelig bondekone, har allerede begynt å planlegge skaut og skjørt antrekkene:D

Hmmm, nå lurer jeg på om jeg skal prøve meg på en rundt pute også, har aldri prøvd før!

Rosa Velour sa...

Fine farver - smuk pude - fantastisk stol :-D
Jeg ville egentlig skrive mere, men jeg er for træt til de lange sætninger i aften. Sender dig en længere kommentar senere. ;)

Anonym sa...

maste kolla:)