lørdag 19. desember 2009

Egen maling fra huset ved bekken..

Jeg holder for øyeblikket på å lage pepperkakehus her men er innom for å fortelle en morsom nyhet!
For et par uker siden ble jeg kontaktet av Kulør, en ny stor landsdekkende kjede av farge og interiørbutikker som skal erstatte de eksisterende Mesterfarge, Fargeglede og Vakre hjem. I forbindelse med en lanseringskampanjen for dette har de kontaktet 15 interiørbloggere.
Jeg vet ikke hvem de andre er ennå men jeg takket ja med en gang og i går ble det levert en koffert på døra her! Jeg skal altså få blande min egen malingsfarge og få kalle den hva jeg vil..
Denne malingen skal selges over hele landet og det er selvfølgelig utrolig morsomt å få være med på dette prosjektet.. Jeg klør i fingrene etter å sette igang og er helt klar på hva slags farger jeg skal bruke. Har ikke tatt bestemmelsen på navnet enda men har noen ideer..
Her er kofferten med alle grunnfargene og nå er det bare å sette igang og blande :)
Vil ha en farge som er meg og vet godt hvordan jeg vil at sluttresultatet skal være..
Nå må jeg løpe tilbake til pepperkakehuset men ha en nydelig lørdag alle der ute :))

38 kommentarer:

Solveig sa...

Dette blir moro!!
Vi er med, vi og:) Håper pepperkakehuset blir fint - vi får vel se resultatet??

gooood lørdagskveld, her er det setteopp gipsvegger og sparkledugnad hos en venninne, i snøstorm:)

Lille Liljehvit sa...

Oi så gøy!!!! Det må jo være en ære? Eller hva?

Hvilken farge skal du blande da? Havfruegrønt? :)

Jeg skal definitivt teste om den grønnargen din ligner på den originale grønnfargen på mine loppemarked-stoler. På setet har malingen blitt så slitt vekk, at når jeg skrapet bort den mørkegrønne fargen, så kom jeg rett ned til treverket. Så jeg prøver å finne så lik farge som mulig som på stolbena, for å male setet på stolen. Så får beina og stolryggen lov å være slitt :) Men det tar nok en stund nå før jeg kommer meg i snikkaboden for å teste det. De står nemlig i snikkaboden til en av mine beste venninner, som har bloggen www.tandberggard.blogspot.com.

Jeg skal nok oppdatere bloggen min med videre info når jeg har fått skrapet litt mer på stolene. Det er en helv....es jobb ( unnskyld uttrykket), og har holdt på litt av og på siden sommeren!! Ja ja. Blir så fint til slutt!

Så tusen takk for hjelpen med fargen. Og lykke til med din egen farge!! Husk å skrive hva det blir på bloggen din da ;)


Ha en strålende god jul, og et godt nytt år!!!

Klem fra Ingun

Rosa Velour sa...

Åh, jeg glæder mig til at se en vaskeægte Momme-farve! ;) Hvilken farve bliver det mon? En dus en...? :-D

My home is my Castle sa...

Åhh så moro :))
Er sikker på at du får til en helt nydelig farge. Gleder meg til å se og høre mer om dette :))

Klem,Kari

Barbros lille atelier sa...

Så gøy å bli plukket ut til noe sånt! Jeg hadde vært sprekkeferdig av stolthet. Gratulerer! Blir spennende å se den ferdigblandede fargen.

Ha en fin lørdagskveld!

Klem

Differentia sa...

Det lyder rigtig spændende! Glæder mig meget til at se resultatet, det kan kun blive godt, når man ser på den måde du ellers sætter farver sammen på. God aften!
Mange hilsner
Mette

Dans på roser... sa...

SÅ artig!!! =)

Og så morsomt å bli spurt!
Dette blir spennende å følge med på.

klemmer.

Liv Elin sa...

Kor arti! :) Det va en kjempefin ide!

IfraLahell sa...

Så spennende Kardemomme ;) Gleder meg til å se resultatet. Blir sikkert en nydelig farge kjenner jeg stilen din rett ;) Håper du har en deilig adventsstid!

Klem

Tulip sa...

WoW for en ÆRE å bli kontaktet for noe sånt! Så utrolig artig:) Gleder meg til å se fargen DIN, for jeg håper du vil vise oss den!!!

Hyttehuset sa...

Å guri kor spennande! Kall han noko som er identifiserbart med deg då; kardemomme, til dømes. Eg kjøper heilt sikkert fargen.

Gratulerar med smigrande prosjekt. Eg følgjer spent med.

Marieinwonderland sa...

Så gøy! Og bra du har en idé å gå ut i fra:) Her kom gutta i huset hjem med Mumipepperkakehus i ettermiddag. Ønsker deg og dine en god jul, Kardemomme!

Nenne sa...

hei
så kuult!!!! LYKKE TIL MED FARGEBLANDINGEN!!!! sÅ ARTIG DA:-))
Og lykke til med pepperkakehuset, gleder meg til å se det;-)
Ønske deg ei flott 4.søndag adventshelg! klem nenne

Emmeline sa...

Hjelp. Jeg har fått eposten men har ikke svart engang...Kanskje jeg bør gjøre det??? Tror jeg skal gjøre det umiddelbart. Dette så jo litt gøy ut:)

Den gode feen sa...

Så kult. Eg skal også blande maling. Gledar meg til å sjå kven andre som blir med, og ikkje minst resultatet :) Ha fine og gode førjulsdagar, klem frå Linda

Glede sa...

God kveld! For en artig forespørsel - så utrolig gøy! Blir spennende å se resultatet og navnet. Lykke til.

Janne sa...

Så utrolig spennende!!!! Gleder meg til å se hva det blir:) Tør jeg tippe noe i en nydelig sart grønnfarge, tro...?;)
Ønsker deg en koselig julefeiring!

Anonym sa...

Så morsomt! Det blir spennende å se hva slags farge du ender opp med. Hilsen Alexandra

Maya: sa...

Hihihi, så morsomt! Jeg er også en av de 15 som skal være med, og har tenkt å lage innlegg i romjula for å om mulig finne ut av hvem de andre er:D Sååå nysgjerrig vet du. Nå vet jeg en av dere ihvertfall:P Jeg har også en farge i hodet, men undrer litt over hva andre skal lage. Hva om vi lager samme farve alle som en, hihi, det hadde vært en nedtur. Er kanskje vanskelig å lage akkurat samme farge, men det er jo noen valører som er mer populære hos oss bloggere enn andre valører. Spennende dette. Og morsomt at det kommer i en koffert da gitt! Veldig kult...

Maya

lisasornes sa...

så spennende-gleder meg til å se den ferdige fargen:)kjempefint innslag nedenfor-dine små glimt av jul i huset ved bekken gir masse inspirasjon & julestemning:)
pepperkakehuset i det lilla hjem ble laget tidlig i desember & ser mere ut som et lite neddynget ras,men moro å lage det for både liten & stor:)
ha en fin & stressfri(!) helg:)
lilla juleklem

victoria (huset i byen) sa...

Åhh så spennende da...
Har hørt om det, gjennom en annen som også er valgt... Gleder meg til å se fargen du blander...
Gratulerer, dette er veldig spenende...
Ha en fin pepperkakehus bygging...
klem victoria

Haust sa...

Oi, så spanande! Gler meg til å sjå fargen din! :)

(eddas) sa...

Så hyggelig da og bli kontaktet av de.....så får du din egen farge:)
Tjja aner vel kanskje litt hvilken nyanse du går for:)
ha en koselig søndag
juleklem

Tussi sa...

Så utrolig morsomt og spennende dette var, da!
Bland i vei og kos deg :-)

Tove sa...

Hei!
Så morro at du har fått kofferten din, jeg venter i spenning på min også:) Har ikke bestemt meg for farge enda.. Så mange fine bilder du har vist i det siste.. julekulene dine er virkelig vakre! Og skapet ditt ble nydelig som grønt:)

klem

Persiljas Hus sa...

Men mamma mia vad coolt!!!!
Jag blandar alltid själv och tycker det skulle vara jättekul om andra fick ta del av ens kulör. Vilken ÄRA!!!
Nå vad blir det? Kardemumma...grönt??? :):):):)

Miss-handy sa...

Så heldig du er!!:) Det høres veldig spennende ut....som en drøm...
Må få vite hvilken farge du har blandet når du er klar:)
Gleder meg til å se den. Lykke til!

Hilsen Siv

Tone sa...

Hei - så spennende det blir å se resultatet ditt :) Jeg er også med men har enda ikke mottatt maling. Vet som deg akkurat hvorda fargen min helst skal se ut, spørsmålet er om jeg klarer å gjenskape bildet i hodet ;)

Titter innom igjen jeg!

Klem Lycheli :)

Guro sa...

Gratulerer! Så spennende :O) Det er jo som en litt tidlig julegave, det!

Minmill sa...

Guri, så gøy. Jeg tenkte med en gang at du må prøve og lage den lysegrønne fargen du har malt skapet i stuen i. Det må jo bli hvit, med gult, blått og svart i, tror jeg. He he. Lykke til, og det blir moro å se hvem andre de har kontaktet.

Her står vi på trappene til å dra i bursdagsselskap. Deretter er det middag hos venner, så vi er ikke hjemme før langt ut på kvelden.

Hei og hopp. Klem fra Minmill

Brigg sa...

Spennende spennende! Jeg fikk min koffert på døren i går jeg og. Kjempekjekt! :-) gleder meg til å se alle sine farger:-)

Rikke sa...

Waw hvor sejt!

Lotten sa...

Åhh vad häftigt! Grattis! Tänk vad en blogg kan föra med sig roliga uppdrag egentligen ;-) Kan gissa att det blir någon fin pastellig karamellfärg a la Kardemumma...?

God Jul!
Lotten

Inga sa...

Så spennende! Lykke til med jobben. Blir interessant å se hele blogger- paletten :-)

Maria sa...

Oj, va roligt att få blanda en alldeles egen färgnyans...ngt åt det havsfrugröna kanske :)

Ville bara komma inom och önska dig och din familj en god jul och ett gott nytt år!
Kram

mykstart sa...

Så kult da, med egen farge! Sjekket grønnfargen på skjenken jeg malte her oppe i sommer mot grønnfargen du hadde. Nesten lik.. bare at denne begynner på 1020.

Den virker bare så velsig skarp i forhold til veggen som er en slags oppwhite sak.. om veggen hadde vært renere hvit så hadde det nok gått bedre.

Jaja.. litt om grønfarger i førjulstida. Spent på din farge.

De er nå litt lure disse folka som gjør slikt.. får såå mye good reklame fra bloggere.

Marigrafen sa...

Så innmari gøy med den fargeutfordringen.. jeg håper for all del det blir no mintgrønt! haha.. neida.. Men jeg er uansett veldig spent på hvordan den blir og hva den skal hete :D :D :D

Og så skal jeg si deg en ting, at du nektet meg faktisk å betale porto for de bildene, så du fortjente fuglen som bare det! hehe.. Eller, du hadde jo selvfølgelig fortjent den uansett :)

Vil igjen ønske deg en riktig god juuuul! Kos deg :)

Kari Anne sa...

gratulerer med spennende prosjekt!!