tirsdag 1. desember 2009

Louis den 15 og pasteller..

Møbelsmaken min spenner over et stort register..Og jeg vil helst blande alt sammen! For tiden er det pasteller som ligger mitt hjerte nærmest og gamle møbler som er malt i rosa, mintgrønt eller lyseblått får virkelig hjertet til å banke fortere. Det gjeveste hadde vært å få tak i en seng, sofa eller et skap i Louis den XV stil men dette er dyre møbler som jeg ennå har til gode å finne på et loppemarked.. Legger ut en liste over mine ønsker til julenissen som kanskje har plass til noe av dette bak i sleden på reinsdyret sitt.. Dette skapet er helt fantastisk!! Står øverst på ønskelista! Jeg tar gjerne både skapet og senga takk! Den franske kongen Louis XV som regjerte på 1700 tallet.. Lekkert skotøy.. Rosa sofa i forskjellige utforminger har stått på ønskelista lenge..
En sånn fører jeg opp på ønskelista på vegne av datteren min på 12..
Nydelig kongelig porselen i mintgrønt..
Ikke kongelig dette men et hederlig og koselig gammelt treskap..
Søt gammel jernseng..
Nyere modell men i fin farge til barnerommet..

11 kommentarer:

(eddas) sa...

Fantastisk nydelige møbler...jeg er svak for sarte pasteller jeg og:)ja den som kunne handlet i vei:)
ha en kos dag
klemmer fra meg

Lotten sa...

Jättefina möbler och färger allihop! Jag är som dig.... älskar allt från moderna till gamla antika möbler;-)

Kram Lotten

My home is my Castle sa...

LEKKERT !!!!
Disse møblene kunne flyttet rett inn hos meg og :))

Klem,Kari

Nenne sa...

Herlige blder:-)) Jeg har det som deg....liker både den ene og andre stilen. Før var det mest landlig/nostalgi, men nå begynner retro å ta hjertet mitt...kjenner jeg...og den rosa sofaen var nyyydelig....Jeg er ny blogger,så velkommen inn til meg:-) ha ei flott adventstid!!!!

Minmill sa...

Hei og god formiddag Kardemomme! Jeg er skikkelig fasinert av de disse bildene dine. Herlig med rokokko og pasteller. Det minner meg om Marie Anionette filmen. Hvis du ikke har sett den, må du bare gjøre det.
Jeg elsker flere stiler, akkurat som deg. Men noen ganger kan det by på problemer, for det kan fort ende opp med å virke rotete. En dag liker jeg sånn, og en annen dag sånn.

Vi tømte jo nettopp stuen for møbler, og jeg har ikke lyst til å sette inn noe igjen, for jeg vet ikke helt hvordan jeg vil ha det. TV og tv-benk var det første som kom på plass. He he.

Akkurat nå styrer jeg noe veldig med å finne en sofaløsning, og det er ikke enkelt. Møbler koster jo en del, og jeg blir gal av alle de valgene som må tas. Fasong, lengde, farge, stofftype. Uææææ.

Ikea møblene skal jeg legge ut på bloggen, men akkurat nå er jeg ikke i bloggmodus. Døgnet har for få timer, og jeg har skikkelig mye å gjøre på jobben enda. Og i slutten av uken blir jeg på reise et par dager. Men neste uke har jeg tatt meg ferie for å være hjemme å male dørkarmer og vinduskarmer, og da blir det sikkert litt liv i bloggen min igjen. Jeg håper iallefall det!

Jeg har også erfaring med at oppussing i ett rom har en tendens til å spre seg til flere rom. Men jeg håper dere iallefall blir ferdige med kjøkkenet snart. Er det ikke jul som er den magiske grensen for ferdigstilling av prosjekter?

Jeg har hatt en ringerunde til gulvslipere de siste dagene. Vi har to forferdelige trapper hjemme med blått teppe i trinnene. Jeg har lyst til å få slipt ned trinnene, og male hele trappen kritt hvit. Mulig det er en dum ide, men jeg tror det er det beste vi kan få ut av den trappen.

Ha en riktig så fin dag, Kardemomme. Nå må jeg få jobbet litt igjen. Klem klem....

Netten sa...

Helt fantastiske, nydelige møbler du har funnet. Særlig sjenken i rosa- vokser aldri fra å elske rosa.
Ha en flott dag!

Netten

Spunk og boblemukk sa...

Hehe, hvor mange senger skal du egentlig ha? :D
Kjempefine ting, håper julenissen kommer med alt! ;)

Tante Mimmi sa...

Hærleg! :)
Tenk så heldige me er! Å drøyme er heilt gratis! Og det er det beste eg veit, halve glea det!
Den mintgrønne dekkningen...oh! Hadde aldri gått laus på den!!!

Anonym sa...

Så mange fine ting,kan bli dyyrt det her:-)
Ha en fin advents-tid:-)
Klem,Hege.

idyll sa...

Nydelige bilder.. helt min smak også for tiden:) Lite forenelig med tradisjonell jul.. men men..

Kommoden og skapet var FANTASTISK! håper julenissen leser dette også:)

Anonym sa...

De mintfarvede koppene drakk de blomsterte av! Stilig!