onsdag 12. mai 2010

Et døgn med Kaspara

Nå er det riktig lenge siden jeg har vist meg her på bloggen. Mai er en travel måned. Sånn har vi det hvert år. Alle har bursdag samtidig i vår familie. Og visst er det superhyggelig, men nå kjente jeg at jeg klødde i fingrene etter å få ut et innlegg her på bloggen igjen. Særlig siden jeg har hatt celebert besøk av min gode venninne Kaspara. Vi møttes i går tidlig, og hadde en herlig dag med shopping og cafeliv i hovedstaden før vi satte nesen hjemover til huset ved bekken. Snakk om å feire julaften, bursdag og 17 mai på en gang da..Kaspara kom seilende opp togperrongen med en diger pakke i hendene. Heldigvis finnes det store oppbevaringsbokser på Oslo S. Jeg kunne nesten ikke styre nysjerrigheten min over denne mystiske pakken, og hadde den i bakhodet hele dagen :) Hva hadde Kaspara funnet på denne gang tro? Jeg måtte jo bare smøre meg med tålmodighet mens vi inntok lunsjen på Trattoria Capuccino i Domkirkeparken. Begge spiste nydelige Bruscetta mens sola skinte fra blå himmel og vi nesten pratet hull i hodet på hverandre. Cafe Cappucino i nydelige omgivelser.. Gode og mette ruslet vi innom de beste butikkene Oslo har å by på. Vi var innom både Søstrene Grenes, Rafens, Papirgalleriet, Norway designs, Designtorget og Illums Bolighus på House of Oslo. Etter denne runden var det på høy tid med en kaffekopp igjen, og denne gang endte vi opp på Springbook som sjarmerte oss med lekre møbler. Generøse bord med flotte benker til var midt i blinken for to damer med hendene fulle av pakker og poser. Mette av god mat og spennende synsinntrykk satte vi nesen hjemover til meg hvor Kaspara skulle sove over til i dag. Så ble det altså gavedryss av de helt store. Endelige kunne jeg få lov til å avduke innholdet i den store pakken. Her ser dere hva som befant seg inne i papiret. Snilleste og beste Kaspara hadde tatt det med til meg fra Danmarksturen hun var på ved påsketider! Jeg tror jeg viiinte da jeg fikk av papiret og dette kjente fjeset tittet fram på meg! Det skjønne bildet fikk med en gang plass over sofaen og der skal det henge til evig tid! Umiskjennelige og vakre Wiinblad!
Neste pakke var denne fantastiske haugen med retrostoffer! Himmel og hav! jeg hadde jo slett ikke lyst til å gå på jobb i dag. Ville mye heller være hjemme med symaskinen og de nye stoffene! Men jobben ventet, og jeg skulle jo følge min gode venninne på toget, så jeg måtte tøye tålmodigheten min noen hakk. I neste pakke lå denne vidunderlige vimpelen som Kaspara har sydd selv! Jeg elsker disse vimplene hennes, og visste med en gang hvor den skulle få henge. Nå går jeg rundt og beundrer den hele tiden.
Trodde dere at det var tomt i Kasparas gavesekk nå? Neida! Jammen hadde ikke denne engelen med seg de nydeligste servietter og småting fra Tiger også. Husker jeg så disse tingene på bloggen hennes etter Danmarksturen, og jeg forelsket meg helt i fargene! Mens jeg laget middagen utstyrte jeg min gode venninne med et glass hvitvin og en god bok som jeg ville hun skulle lese! Dette er en nydelig skrevet bok av Bente Dahl Svendsen som dere bør ta dere en titt i. Nydelig tekst og inspirerende bilder.
Vi avsluttet kvelden med filmen om bloggeren Julie og kokebokforfatteren Julia.
Gøyal historie med flotte Meryl Streep i rollen som Julia Child. Tusen takk for en herlig dag Kaspara, og millioner takk for alle de flotte gavene du hadde med deg. Håper det ikke blir lenge til ditt neste besøk i huset ved bekken :)) Til alle dere der ute, vil jeg ønske dere en fin helg :))

19 kommentarer:

Ann Helen sa...

Høres ut som herlige dager, Kardemomme! :) Så utrolig hyggelig med sånne ordenltige vitamininnsprøytninger i hverdagen. Fantastiske gaver du fikk også:)

Ellen sa...

Så fine innlegg du lager!Har vært og lest hos Kaspara, og dere gjengir begge besøket med stor innlevelse og flotte bilder.Ikke rart dere får mange kommentarer:)Fantastiske stoffer på syrommet ditt, de hyllene er jo fylt til randen av snask!Og Wiinblad-bildet var nydelig, heldige du altså.Ha en fantastisk langhelg:)

Unknown sa...

Forstår godt at det føltes som julaften. :))

Krisselill sa...

oi oi oi for ei heldig dame du er...
Tenk å få alle desse skattane?
Høyrest ut som de har hatt eit supertriveleg treff!

frk.B sa...

Hørtes ut som et fantastisk døgn!
Så hærlig :)

Håper du får en finfin langhelg!

Hilsen frk.B

Susanne sa...

Hej jag ser att det har varit festligheter med besök !
Förstår att ni hade en trevlig dag/ kväll!
Hade gärna suttit på det cafét med er!
Och vilka fina gåvor! förstår din glädje!

Lotten sa...

Jag läste om er träff hos Kaspara och det lät som om ni haft ett riktigt trevligt dygn tillsammans!
Tavlan hon gav dig var riktigt fin.

Ser fram emot att få se vad du skapar av tygerna du fick av henne ;-)

Kraam Lotten

Bente sa...

Hei Kardemomme - åååh så nydelig dag dere har hatt - dere har jo virkelig fått opplevd Oslo på det aller beste:) Gullrekka av butikker - og den cafeen i Domkirkebakgården er en av mine favoritter (nå merker jeg at jeg gleder meg til august-markedet der inne i "bakgården"). Slike dager lever man lenge på:)
Og så nydelig bilde du fikk - det må ha vært en innertier:).
Jeg har sett Julie/Julia-filmen to ganger og syns den er så fin - og så masse god mat, da! Peiler meg inn på Julia Child sin franske sjokoladekake som årets 17. maikake - eller bør man heller lage bløtkake den dagen???

Ha en flott helg, Kardemomme:)
Klem fra Bente.

Tante Mimmi sa...

oy,oy,oy! Så kjekt! Drømmedag!
Heldiggrisar- er vel det mest beskrivande ordet! ;)

Maria sa...

Det verkar som om ni har haft en fantastisk dag tillsammans. Och vilka presenter du fick! Härligt! Ska bli spännande och se vad det blir av alla retrotygerna.

Tulip sa...

Leste om besøket inne hos kaspara! Ser ut som dere to har kost dere skikkelig:)
Fine ting!!!

Janne sa...

For en herlig dag dere har hatt:) Og for noen gaver!!! Bildet var bare helt vidunderlig, og det samme med stoffene... Lucky you!
Travle mai dager her også, blir generelt lite sying, strikking, hekling og blogging... Men håper på rolige sommerdager snart, når bunadsskjortene er hengt i skapet og bursdagsboomen har lagt seg. Gleder meg!
Ha en fin-fin dag, Kardemomme! Kanskje har du langfri med tid foran symaskinen i dag? Gleder meg til å se syprosjektene dine etter hvert:)
Klem, Janne

Anonym sa...

Ja, dere to herlige jentene har hatt d helt topp! En drøm av et rom du innkvarterte Kaspara på også;)
Guri land så mange fine stoffer du er den heldige eier av!!
Ikke rart inspirasjonen kommer dalende ned på deg...
Du får kose deg videre nå i denne 17.mai helga da...regner med d blir litt flagg ute og svever på bloggene i disse dager;)
Ha en flott dag-klemmer -Irene-

Mollie sa...

Det hørtes jaggu ut som en bra dag :-) Jeg var faktisk ikke klar over at Søstrene Grene hadde åpnet butikk i Oslo, men takket være bloggen her og et kjapt google-søk tar jeg turen dit i dag....gleder meg! Ha en finfin lørdag!

Mollie sa...

Det hørtes jaggu ut som en bra dag! Jeg var faktisk ikke klar over at Søstrene Grene hadde åpent butikk i Oslo, men takket være bloggen din og et kjapt google-søk, tar jeg meg en tur dit i dag, gleder meg :-) Ha en finfin lørdag!

Ingvild Telle sa...

Jeg hadde eksamen spesifikt om Julie & Julia, så når jeg nå hører julia child, meryl streep eller julie & julia så blir jeg helt dårlig :) Haha!

Spunk og boblemukk sa...

Såå mye fint! :)

Anonym sa...

Ser ut som dere hadde en deilig dag i byen,ja. Så morsomt med bilde av både Julie& Julia og Bo med barn;-)
Klem fra Bente

Kardemomme sa...

Heisann Bente :)) Ja, vi hadde virkelig en fantastisk dag! Fra begynnelse til slutt ;)Vi koste oss med filmen og tittet litt ekstra i den fine boken :)
Beklager treg tilbakemelding fra meg her inne.
De siste ukene har vært travle men nå blir det straks blogging igjen for fullt her inne.Døgnet har bare alt for få timer innimellom. Vi snakkes/skrives :))Klem fra Benedicte :))