torsdag 27. mai 2010

Tre ønsker

Nå har vel de fleste fått med seg at NIB har en morsom utfordring i disse dager. Hvis vi kunne plukke ut 3 ting fra øverste hylle, hva ville vi velge? Jeg elsker å lage sånne lister og kaster meg på leken jeg også. Først vil jeg velge meg en mintgrønn Jieldelampe fra Linneas hage. I utgangspunktet synes jeg de autentiske litt rustne lampene er de flotteste, men jeg kan altså ikke motstå denne nydelige utgaven her. Nydelig vatteppe i samme toner, fra samme butikk. Får man egentlig nok vattepper noen gang?
Fra samme sted kommer også denne puten med lekkert trykk. Jeg MÅ ha dette rosa lille skrivebordet også. Og tar gjerne med alt småtteriet rundt også siden jeg er så godt igang.

Nydelig skap fra Butik Lanthandeln.

Derfra kommer også denne nydelige kommoden.
Jeg vil ha denne fine gangen!
 

23 kommentarer:

Marie sa...

Jeg er så enig i alle ønskene dine! Og det er lov å putte i litt ekstra når det går mot helg!
Ønsker deg og dine en riktig god helg i sammen slengen!
Klem

Camilla sa...

Her var det mye fint! Skjønner godt at du har vanskelig for å velge. Den gangen er helt nydelig. Syns jeg har sett den før, men er ikke sikker? Hvor er bildet fra? Den blå sengen er skikkelig kul! Den hadde glidd rett inn her!

Ellen sa...

Ojojoj så mye fint!Jeg vil ha alt sammen jeg også:)Jeg så den ønskelisteleken på NIBs sider jeg og, tipper det kommer mange fine ønskelister etter hvert!Ikke bra for lommeboken..Men du, jeg har et spørsmål som sikkert er litt dumt.Kanskje du kan hjelpe meg?Hvordan blir man medlem av NIB?Er det bare for spesielt inviterte kanskje? Ha en finfin torsdagskveld!!

ralfefarfars paradis sa...

Nei- det er jammen ikke lett å begrense seg;) Nydelige ønsker- kjempfint det teppet;) Og dne lampen ahr jeg;) Veldig glad i den og fargen;)

victoria (huset i byen) sa...

Ja flotte ønsker.... og ja takk til alt, ønsker meg veldig lampa og vatteppet.... rett og slett nydelige farger....
Ha en snart fin helg
klem victoria

Minmill sa...

Jeg kan forstå at du later som du ikke kan telle til tre. Dine ønsker er jo helt til å smelte av. Sukk... den som bare hadde hatt en million kroner i banken pluss litt til. Hadde jeg hatt mange penger, Kardemomme, skulle du fått alt sammen av meg. Helt sant.
Du bor vel i sånn passe avstand fra Linneas Hage du. Jeg har siklet mye på noen gamle skap der, men jeg skjønner jo at det er for dyrt å kjøpte sånt... eller rettere sagt, jeg er ikke villig til å betale 10 store lapper for et gammelt skap. Jeg lurer på om jeg skal sniktitte litt når vi er i danmark, og snike med meg en tilhenger på bilen uten at mannen min oppdager det. hihi.

Vel, jeg digger iallefall alle dine ønsker og bare hiver meg med i konkurransen og linker til deg. :-))))

Nå skal jeg jobbe noen timer. Jeg holder på med et sykt stort bygg i Kristiansand som skal ha pris på lys fra oss. Jeg angrer nå at jeg tok på meg jobben, men sånn er det. Ha en fin kveld.... Klem fra Minmill

Stine Hoelgaard Johansen sa...

.... jo det var vist bare 3 ønsker...;) lækre ting du har valgt ud. Kender godt legen..... gør det helt automatisk når jeg sidder både med mode- og boligblade, kan slet ikke lade være. På den måde bygger jeg garderoben op, eller forny den til sæsonnen....
Men den der blå seng med alle de broderede puder er jeg helt syg med, sikke farver...
Stine:)

idyll sa...

Det var jammen meg mange kjekke ting å ønske seg:) Jeg ønsker meg mer plass.. til alle tingene jeg ønsker meg... Tihi..

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Lampa var utroolig fin!! Senga også!! Liker fargene veldig godt :)

små og store drømmer sa...

Den lampen er så fiiiin :)

Camilla sa...

hehe fine bilder! :-) Skulle gjerne hatt den gangen jeg og..og det lille skrivebordet <3

Hege sa...

Hihi :) Ikke så greit å holde tellinga, nei! ;p Iallefall ikke lett å velge ut noen FÅ ting... er jo så myyyyye man har lyst på. Men synes valgene dine var flotte, og veldig inspirerende :) Elsker skapet (nr 4 eller 5, tror jeg ;) )

Ha en strålende kveld :)

Klem

Krabbelure sa...

Ah, så mange fine ting! Men lampa øverst tok kanskje førsteplassen ja! Skjønner godt at du har problemer med å velge tre...verden er full av flotte ting! Klem.

Brigg sa...

Hihi..umulig å bare velge tre ja. Fiine ønsker iallefall. Jeg falt helt for dte øverste bilde av lampen og notebildet. Og det rosa skrivebordet!!

Var kjekt i oslo. Så mange flotte butikker det er der! Bergen mangler jammen meg små interiørbutikker. Og klesbutikker. Jeg dro med lille Ludvig til hovedstaden. Han er et bedagelig vesen i forhold til toråingen, så det ble skikkelig mamma-ferie i oslosolen:-) Herlig:-)! Ventet litt på å treffe en osloblogger, så smilte ekstra bredt til alle som smilte til meg..hehe.

Ha en fin dag kardemomme!

Bente sa...

Mmmm - helt greit at du ikke kan telle - tar gjerne litt ekstra øyegodteri helgen:) Jeg vil også ha en Jielde-lampe!
Ellers - restauranten med alt det morsomme i taket, er Café Sorgenfri på Aker Brygge - artig sted:)

Gode helg, Kardemomme:)
Klem fra Bente.

mi-rachel sa...

myyye fint!

till-vidas-ara sa...

Åååh, det var mycket gott du ville ha kära du :) vill gärna ha det mesta av detta jag med, hihi...
Hoppas du har goda och soliga sommardagar hos dig - här är lite svalare sedan ryssvärmen härjade i förra veckan, men jag pysslar med målning av trädgårdsmöbler och förbereder ytterligare krumsprång i trädgården jag :)

Massa morgonkram Lycke

Merethe sa...

Her var det mange flotte ønsker.
Den blå senga var knallfin. GOd helg. Merethe

Anonym sa...

God kveld Kardemomme!

Fantastiske bilder du viser av nydelige interiører og ting som jeg kan tenke meg - alt sammen faktisk! Men må nok nøye meg med drømmen.

Derimot den gangen du viser! Det er akkurat slik det ser ut hos oss fra den vinkelen - trapp til annen etasje og rett frem til kjøkken med vindu. Bortsett fra at vi har -enn så lenge - laminat på gulvet. Brunmalt trapp, som sluker all lys og grusom kjedelig køkkeninnredning + beige farge på veggen i kjøkkenet og trapperommet! Forrige eier....vel, vil ikke uttale meg, smaken deres, for den er forskjellig og alt det der. Men den gangen du viser bilde av, sånn skal det BLI her også! Men vi skal ha sort-hvitt-linoleum-fliser på kjøkkenet, og ellers hvitt evntuelt noe annet lyst treverk på gulvet i stuen.

Veldig glad - kjempe glad - for at du viste dette bilde. Har nettopp vist det for mannen, og det falt i smak - kanskje vi kan få fortgang i oppussingsplanene... det gjenstår å se.

Takk for fint inspirerende blogginnlegg. Ha en fin kveld Kardemomme.

Hilsen lett ør Nøtteskrike som har for mange baller i luften, må innrømme at...jeg sliter med å sjonglere. Men i blogglandia henter jeg ihvertfall inspirasjon som lagres som ideér til kommende prosjekter.

almaPalma sa...

Utruleg fine ting.:) Ja den som hadde ubegrensa med midlar... Men å ønske seg er kanskje halve vitsen, då vert det ekstra kjekt når ein endeleg kan unne seg ein godbit!
god helg til deg.:)
klem

Sanne sa...

det var mange fine ting :) Jeg kunne også tenkt meg den rosa skrivepulten :)

Anonym sa...

helt enig med deg:) dessuten var det sååå mange deilige ting her.. lampen og kommoden hadde jeg tatt uten å blunke:)) men vatt tepper.. DET har jeg nok av i følge gubben.. har nok 20-25 men de brukes alle sammen :))

ha en deilig lørdag:))

Kardemomme sa...

Nøtteskrika: Så koselig å høre fra deg igjen! Vet jo at du har en million baller i lufta og forventer slett ikke at du skal sette av tid til kommentarer. Så moroo at du fant inspirasjon i innlegget her! Den gangen er så utrolig flott, og jeg vil gjerne ha en sånn! Håper gangen deres blir slik du vil ha den. Er sikker på at det er fint hos dere som det er, men det er klart det er moro å få satt sitt personlige preg på huset. Vi skal også male trappa her i sommer. Det er en ganske stor jobb, men det kommer nok til å bli fint. Jeg har irritert meg veldig over de rødbrune trappetrinnene vi har nå.Har aldri likt dem, og nå skal de altså bli hvite. Veldig lekkert med sort kant, og det vil vi vurdere.Nå skal jeg finne dyna her. Har kjørt tur/retur Sandefjord i dag, og så har vi jo sett på Eurovisjonsfinalen. Den beste vant synes jeg :))God natt til dere alle i reiret! Klemmer fra Kardemomme :))